Wydawnictwo Egmont Polska to największy wydawca książek oraz czasopism dla dzieci i młodzieży, a także komiksów (w tym również dla dorosłych czytelników). Wydawnictwo rozpoczęło swoją działalność w Polsce w 1990 roku. Wchodzi w skład grupy medialnej Egmont, obecnej w ponad trzydziestu krajach na świecie. W rynkowej ofercie książkowej wydawnictwa znajdują się tytuły z najbardziej popularnymi bohaterami takimi jak: Kubuś Puchatek, Noddy, Listonosz Pat, bracia koala, kucyki Pony, Smerfy, Muminki, Barbie czy Bob Budowniczy. Najsilniejszą pozycję na rynku mają serie książek związane z najbardziej popularnymi brandami (Kubuś Puchatek, W.I.T.C.H., Wróżki, Mary-Kate i Ashley Olsen, Teletubisie, Garfield) oraz filmami Disneya (w 2007 roku: Rodzinka Robinsonów, Ratatuj oraz Piraci z Karaibów część 3). Staramy się śledzić najnowsze tendencje na rynku medialnym i oferować naszym czytelnikom lektury związane z najbardziej aktualnymi wydarzeniami z szeroko pojętej kultury popularnej.
Najważniejsze nowe serie wprowadzone w 2007 roku to m.in.:
- Cherub Roberta Muchamore, sensacyjna seria dla chłopców 12-16 lat
- High School Musical, książki związane z filmami Disney Channel, seria, która spotkała się z niebywałym zainteresowaniem – ponad 10 tys sprzedanych egz. w ciągu pierwszych 2 tygodni na rynku!
- Łowcy duchów – kolejna przygodowa seria Cornelii Funke
- Sąsiedzi z miasteczka, Zawody oraz Tosia i Tymek – trzy nowe serie dla najmłodszych czytelników
Wydawnictwo prowadzi dziecięce kluby książek: Klub Książek Disneya (od 13 lat na rynku) i Klub Książki Kubusia Puchatka (od 8 lat na rynku). Książki z klubów są dostępne wyłącznie w sprzedaży wysyłkowej.
Egmont jako wydawca książek klubowych należy do Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego i przestrzega kodeksu etycznego Stowarzyszenia.
Najważniejsi klienci Oficyny to Empik, hurtownie Azymut, Wkra, Matras (z siecią własnych księgarń) oraz sieci hiper i supermarketów. Powiększa się udział sprzedaży internetowej. Największym internetowym dystrybutorem wydawnictwa jest Merlin.
Najważniejsi klienci Oficyny to Empik, hurtownie Azymut, Wkra, Matras (z siecią własnych księgarń) oraz sieci hiper i supermarketów. Powiększa się udział sprzedaży internetowej. Największym internetowym dystrybutorem wydawnictwa jest Merlin.
W 2007 roku Wydawnictwo Egmont zanotowało 10,3% wzrost przychodów ze sprzedaży książek, które wyniosły 42,13 mln zł.
W roku ubiegłym Oficyna wydała 464 nowych tytułów książek i komiksów. Łącznie sprzedano 4 360 120 egz. książek, komiksów i kalendarzy. Średnia cena książki w cenach zbytu wyniosła 9,66 zł.
W roku 2008 Egmont planuje wydanie 500 nowych tytułów.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.