Dom Wydawniczy Rebis w 2007 roku

Dom Wydawniczy Rebis w 2007 roku
Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o. rozpoczął działalność w sierpniu 1990 roku. Jest jednym z najstarszych prywatnych wydawnictw w Polsce.
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2007 roku były:
  • Wysadzić Rosję Aleksander Litwinienko, Jurij Felsztinski – 41.975 egz.
  • Zakochany Duch Jonatan Carroll – 31.495 egz.
  • Wojna Iwana Catherine Merridale – 21.863 egz.
  • Jedz, módl się, kochaj Elizabeth Gilbert – 20.446 egz.

Ten ostatni tytuł jest też największym hitem REBISU na początku 2008 – łączny nakład do końca lutego osiągnął 50 tysięcy egzemplarzy, a książka ta, wydana w serii z Salamandrą, jest od kilku miesięcy w czołówce wszystkich najważniejszych list bestsellerów w naszym kraju.

 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna tradycyjnie zorganizowała kilka tras promocyjnych najgłośniejszych autorów zagranicznych. Gośćmi polskich czytelników byli m.in. Carroll, Felsztyński, Masterton czy Suworow. REBIS od lat traktuje takie podróże jako najlepsze narzędzie promocji swoich tytułów.
 
W 2007 roku DW Rebis zanotował aż 27% wzrost obrotów do poziomu 22,70 mln zł. Łącznie wydrukowano 1,1 mln egzemplarzy książek, z czego sprzedano 1,08 mln egz. Dynamiczny wzrost obrotów osiągnięty został przy niezmiennym stanie zatrudnienia – 35 osób.
 
 
 
W roku ubiegłym REBIS wydał 244 tytuły, w tym 122 nowości.  
 
W roku 2008 przewidywana jest stabilizacja obrotów oraz liczby wydanych tytułów na poziomie roku 2007. Na koniec lutego wzrost wyniósł ok. 50% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.

W zakresie literatury pięknej REBIS przygotowuje wydanie m.in. najnowszych powieści Salmana Rushdiego, Paula Austera, Davida Lodgea czy Amosa Oza, a wśród powieści komercyjnych będą m.in. Terry Goodkind, Robin Cook czy W.E.B. Griffin.

Wyjątkowo bogato w ofercie REBISU prezentować się będzie jej część historyczna z Misją specjalną Dana Kurzmana i Wielką bitwą Andrew Nagorskiego na czele.

REBIS kontynuuje bezpośrednią współpracę z najważniejszymi odbiorcami: od największych samodzielnych księgarń i ich sieci poprzez najważniejsze sieci marketów, księgarnie internetowe i wysyłkowe, aż po Empik i największe polskie hurtownie.

Sprzedaż wspomaga sieć przedstawicieli handlowych, a wydawnictwo nadal prowadzi dystrybucję głównie z własnego magazynu, wspomaganą współpracą dystrybucyjną z Azymutem. Taki też model planuje się utrzymać w najbliższym czasie. 

 
Kategorie: Literatura, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.