W połowie roku uruchamiamy całkowicie nowy wortal National Geographic
Przegląd
- Typ: Wydawnictwa, Wywiady
- Marka: Burda Książki, G+J, National Geographic
Powszechnie wiadomo, że nasze publikacje wyróżniają się przede wszystkim pod względem materiału fotograficznego, ponieważ National Geographic ma najlepszych na świecie fotografów. Powoli ale konsekwentnie poszerzamy ofertę i dostosowujemy ją do oczekiwań czytelników w zakresie tematyki i formy edytorskiej. Staramy się również, aby nasze publikacje były atrakcyjne pod względem cenowym, chociaż nie jest to łatwe, bo używanie żółtej ramki jest kosztowne i obwarowane licznymi restrykcjami.
Należy jeszcze wspomnieć o bardzo ciekawej ofercie filmów DVD. W ciągu ostatnich dwóch lat wydaliśmy 50 tytułów.
MW: Sezon wakacyjny to bez wątpienia najważniejszy okres w roku dla wydawców sektora książki turystycznej. Jak byście Państwo podsumowali rok 2007 i jego sezon wakacyjny? Czy był on dla Państwa udany?
KB: Nawet bardzo, zainteresowanie czytelników wzbudziły dość egzotyczne destynacje takie jak Japonia czy Chiny. Proszę też pamiętać, że tak zwana książka turystyczna, to tylko część naszej działalności wydawniczej. 25% publikacji to kryminały, powieści, poradniki. I one także bardzo dobrze sprzedawały się w sezonie wakacyjnym.
MW: Ile nowości pojawiło się w roku 2007 w Państwa ofercie?
KB: Nowości opatrzonych „żółtą ramką” mieliśmy 24. Pozostałych 31.
MW: Jakie tytuły sprzedawały się najlepiej w sezonie wakacyjnym 2007? Jaki kraj okazał się najpopularniejszy? Która książka podróżnicza wzbudziła największe zainteresowanie czytelników?
KB: Wśród przewodników dużym zainteresowaniem cieszą się kraje egzotyczne, ale na niezmiennie wysokim poziome sprzedaży utrzymują się przewodniki po Francji, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii.
Jeśli chodzi o literaturę podróżniczą, to hitem zawsze są książki Beaty Pawlikowskiej. W 2007 roku wydaliśmy „Poradnik Globtrotera czyli Blondynka w podróży” oraz „Blondynkę w dżungli”. Oba tytuły świetnie się sprzedawały.
MW: Czy w sezonie wakacyjnym 2007 wprowadziliście Państwo jakieś specjalne promocje bądź konkursy dla czytelników?
KB: W ramach promocji w punktach sprzedaży przygotowaliśmy standardowe działania. Nasze publikacje miały oczywiście dodatkowe wsparcie na łamach naszych magazynów czyli National Geographic i Traveler.
MW: Jak wiemy tytuły z logiem National Geographic można również kupić w Internecie. Czy sprzedaż internetowa wzrosła w stosunku do roku ubiegłego?
KB: W tej chwili jeszcze sprzedaż internetowa utrzymuje się na stałym poziomie, oczekujemy, że wzrost nastąpi w 2008 roku, gdyż w połowie roku uruchamiamy całkowicie nowy wortal NG wraz z nowoczesnym sklepem.
MW: Najważniejszy okres w roku dla wydawców książek turystycznych mamy już za sobą. Jak oceniacie Państwo 2007 rok? Czy przewidujecie wzrost obrotów?
KB: Rok 2007 był bardzo udany – odnotowaliśmy dwudziestoprocentowy wzrost obrotów, pozyskaliśmy nowe kanały sprzedaży, ukazało się wiele interesujących tytułów.
MW: W ostatnich latach Polacy coraz częściej decydują się na wyjazdy zimą (chociażby w czasie ferii na narty). Czy National Geographic przygotował jakąś specjalną ofertę specjalnie na trwający właśnie sezon zimowy?
KB: Przygotowaliśmy specjalną ofertę na sezon zimowy 2008/2009.
WW: Dziękujemy za rozmowę.
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.