Sorokin szydzi z historii europejskich totalitaryzmów, łącząc je z wizjami rodem z science fiction. Mordercy wydają się posłańcami miłości, a zbrodnicze systemy – drogą do świetlistej utopii.
Gazeta Wyborcza
ZAPRASZAMY DO LEKTURY
OSTATNIEJ CZĘŚCI
TRYLOGII ŚWIATŁOŚĆ I LÓD
23 000
Jednego z czołowych przedstawicieli radzieckiego,
a później rosyjskiego konceptualizmu
WŁADIMIRA SOROKINA
OSTATNIEJ CZĘŚCI
TRYLOGII ŚWIATŁOŚĆ I LÓD
23 000
Jednego z czołowych przedstawicieli radzieckiego,
a później rosyjskiego konceptualizmu
WŁADIMIRA SOROKINA
Sorokin po raz kolejny sięga po mesjanistyczne i nitzscheańskie wątki, by zakończyć swą wizjonerską opowieść o dziejach świata. W mistrzowski sposób tworzy język napromieniowanego mutanta, imituje wywód mordercy rodem z filmu noir, wplata w swoją historię fascynację światem maszyn, kojarzącą się natychmiast z literaturą lat 20. Oprócz niewątpliwych smaczków stylistycznych, Sorokin nasycił powieść szybką, niemal sensacyjną akcją, rozgrywaną w różnych rejonach świata – Rosji, Chinach, Izraelu, Szwajcarii oraz Stanach Zjednoczonych.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Literatura
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.