Uniwersytet Warszawski: studia podyplomowe o rynku książki – nabór rozpoczęty

Uniwersytet Warszawski: studia podyplomowe o rynku książki – nabór rozpoczęty
Uniwersytet Warszawski: studia podyplomowe o rynku książki – nabór rozpoczęty
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego

pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Studium działa od 1998 r. Jego kierownikiem jest
dr Marek Tobera.

Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2007 r. do czerwca 2008 r. Zajęcia odbywają się w co drugi lub co trzeci weekend (początek: piątki, godz. 16.30, sob. 10.00 – 17.15, zakończenie: niedz. ok. 13.30), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 200 godz. zajęć w ciągu roku.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją, udziałem w targach, dystrybucją.

Studia przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości.

Rekrutacja przeprowadzona zostanie we wrześniu i październiku – do wyczerpania limitu miejsc.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w dwóch ratach).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy
rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
 
Zajęcia prowadzą m.in.:
Jacek Włodarczyk (BMR) – marketing wydawniczy 
Paweł Esse (dyrektor CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Adwokacka, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Rzeczpospolita”, „Notes Wydawniczy”, „Tygodnik Powszechny”) – public relations na rynku książki
Barbara Miecznicka (wydawca w „Świecie Książki”, PEN Club)- zarządzanie redakcją
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez dwie pierwsze kadencje, b. szef PWN, (Doradztwo Wydawnicze GAB) – obraz polskiego rynku książki, nowe technologie wydawnicze
Bogdan Klukowski (Europress, b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich) – problemy księgarstwa polskiego
dr Piotr Marciszuk (prezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor)
– problemy wydawców edukacyjnych
Krzysztof Gutowski (Espace, dawniej Empik)
– relacje wydawca–księgarz (Jak współpracować?)
Andrzej Uryga (Natura, dawniej członek zarządów hurtowni Azymut i Wkra) – dystrybucja na polskim rynku książki
red. Piotr Dobrołęcki (wiceprezes Polskiej Izby Książki, red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce
Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
dr Katarzyna Wolff (IKiCz BN) – czytelnictwo i zakupy książek
dr Magdalena Ślusarska (dyr. Instytutu Książki) – promocja książki polskiej w kraju i za granicą
ks. Marek Otolski (prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich, Wyd. Księży Marianów) – problemy wydawnictw katolickich
red. Maciej Foks („Notes Wydawniczy”)– książka w internecie, nowe media
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci

Informacje i zgłoszenia:
Marek Tobera
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów

Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69, pok. 141
dyżury w piątki godz. 17.30-19.30, tel. (0-22) 55-20-256 
e-mail: marektob@wp.pl

 

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.