Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Uniwersytet Warszawski
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych
pragnie poinformować, że rozpoczął się nabór na
Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
PSPWiK UW działają od 1998 r. Ich kierownikiem jest prof. dr hab. Józef Wojakowski,
sekretarzem naukowym dr Marek Tobera.
sekretarzem naukowym dr Marek Tobera.
Nauka trwa dwa semestry, w tym roku akademickim od połowy listopada 2006 r. do początku lipca 2007 r. Zajęcia odbywają się w weekendy (początek: piątki, godz. 16.30, zakończenie: niedz. ok. 13.30), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 200 godz. zajęć w ciągu roku.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, public relations i promocją, Nowymi modelami wydawniczymi, informacją o książce, kierowaniem redakcją, prawem autorskim, udziałem w targach, dystrybucją, poligrafią.
Studia przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości.
Absolwenci otrzymują Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego podpisane przez rektora UW i kierownika PSPWiK UW.
Rekrutacja rozpoczyna się w drugiej połowie czerwca i prowadzona będzie jesienią br. do wyczerpania limitu miejsc.
Czesne – 3 500 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w dwóch ratach) + wpisowe 80 zł.
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
Wykładowcami PSPWiK są m. in.:
Paweł Esse (CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (firma konsultingowa BMR) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (adwokat, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki – Kancelaria Juris) – prawo autorskie dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Rzeczpospolita”, „Notes Wydawniczy”, „Tygodnik Powszechny”) – public relations na rynku książki
Barbara Miecznicka („Świat Książki”) – zarządzanie redakcją w nowoczesnym wydawnictwie
dr Grzegorz Boguta – rynek książki w Polsce, nowe modele wydawnicze
Bogdan Klukowski (Europress) – książka na świecie
red. Andrzej Palacz (miesięcznik „Wydawca”) – wydawca wobec drukarza, czyli poligrafia dla wydawców
Monika Białecka (Ars Polona S.A., MSZ) – targi książki na świecie
red. Piotr Dobrołęcki („Magazyn Literacki”) – targi książki w Polsce
Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – budowanie listy wydawniczej
red. Hanna Maria Giza (Polskie Radio PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
dr Katarzyna Wolff (IKiCz BN) – czytelnictwo w Polsce, czyli popyt
dr Piotr Marciszuk (prezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor) – problemy wydawców edukacyjnych
Krzysztof Gutowski – relacje wydawca–księgarz (jak współpracować?)
Andrzej Uryga – dystrybucja na polskim rynku książki
ks. Marek Otolski (prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich) – rynek wydawnictw katolickich w Polsce
dr Andrzej Nowakowski (Uniwersytet Jagielloński, Instytut Książki, wydawnictwo Universitas) – promocja książki polskiej za granicą
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dziecięcej
Tomasz Nowak (niezależny publicysta) – stan wiedzy o polskim rynku książki
Maciej Foks („Notes Wydawniczy”) – Internet na rynku książki
Jacek Włodarczyk (firma konsultingowa BMR) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (adwokat, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki – Kancelaria Juris) – prawo autorskie dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Rzeczpospolita”, „Notes Wydawniczy”, „Tygodnik Powszechny”) – public relations na rynku książki
Barbara Miecznicka („Świat Książki”) – zarządzanie redakcją w nowoczesnym wydawnictwie
dr Grzegorz Boguta – rynek książki w Polsce, nowe modele wydawnicze
Bogdan Klukowski (Europress) – książka na świecie
red. Andrzej Palacz (miesięcznik „Wydawca”) – wydawca wobec drukarza, czyli poligrafia dla wydawców
Monika Białecka (Ars Polona S.A., MSZ) – targi książki na świecie
red. Piotr Dobrołęcki („Magazyn Literacki”) – targi książki w Polsce
Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – budowanie listy wydawniczej
red. Hanna Maria Giza (Polskie Radio PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
dr Katarzyna Wolff (IKiCz BN) – czytelnictwo w Polsce, czyli popyt
dr Piotr Marciszuk (prezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor) – problemy wydawców edukacyjnych
Krzysztof Gutowski – relacje wydawca–księgarz (jak współpracować?)
Andrzej Uryga – dystrybucja na polskim rynku książki
ks. Marek Otolski (prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich) – rynek wydawnictw katolickich w Polsce
dr Andrzej Nowakowski (Uniwersytet Jagielloński, Instytut Książki, wydawnictwo Universitas) – promocja książki polskiej za granicą
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dziecięcej
Tomasz Nowak (niezależny publicysta) – stan wiedzy o polskim rynku książki
Maciej Foks („Notes Wydawniczy”) – Internet na rynku książki
Informacje i zgłoszenia:
Marek Tobera
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69,
III p., pok. 141
dyżury w piątki godz. 17-19, tel. (0-22) 55-20-256
e-mail: marektob@wp.pl
Marek Tobera
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69,
III p., pok. 141
dyżury w piątki godz. 17-19, tel. (0-22) 55-20-256
e-mail: marektob@wp.pl
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Szkolenia
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.