WSz PWN – podsumowanie roku 2005

WSz PWN – podsumowanie roku 2005
Wydawnictwo Szkolne PWN zadebiutowało na rynku książki szkolnej w styczniu 1997 r. po wyodrębnieniu ze struktury Wydawnictwa Naukowego PWN. Właścicielem jest wydanictwo Naukowe PWN.
W ofercie wydawniczej znajdują się podręczniki, zeszyty ćwiczeń dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, poradniki dla nauczycieli oraz publikacje okołopodręcznikowe.
 
Od września 2005 obowiązki prezesa Wydawnictwa pełni Witold Szczęsny.
 
W 2005 roku najlepiej sprzedawały się tytuły:
  • do nauki języków obcych: eins, zwei, drei, der die das neu, Hier und da, Porta Latina, Déjà vu, New Bingo, Hocus Pocus,
  • do przedmiotów ogólnoedukacyjnych: Język polski (L), Historia dla maturzysty(L), Klik plik (informatyka dla SP), Informatyka w ćwiczeniach (G), Geografia (L), arkusze maturalne i repetytoria do wszystkich przedmiotów
 
Wydawnictwo Szkolne PWN zanotowało w 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wynoszące 42,34 mln zł., czyli o 4% niższe w stosunku do roku 2004.
 
 
 
W 2005 roku oficyna wydała 413 tytułów, w tym 131 nowości. Łącznie sprzedano 2 503 638 egzemplarzy książek.
 
System dystrybucji wydawnictwa oparty jest głównie na sprzedaży hurtowej i księgarskiej. Sprzedaż bezpośrednia stanowi 15% rocznych obrotów.
 
Od 2000 roku na stronie internetowej www.wszpwn.com.pl działa księgarnia internetowa, która generuje mniej niż 1% rocznej sprzedaży. W ofercie znajdują się głównie publikacje dla nauczycieli oraz wyposażenie serii podręcznikowych.
 
 
 
Sprzedaż publikacji WSZPWN odbywa się sezonowo. Szczyt sprzedaży przypada na okres wakacji i początek roku szkolnego. W tym okresie generowane jest 70 % rocznej sprzedaży.
 
Sprzedaż podręczników poprzedzana jest intensywną promocją w szkołach i wśród nauczycieli przez całą pierwszą połowę roku. Składają się na to konferencje spotkania warsztatowe, targowe i indywidualne.
 
W 2005 roku WSz PWN uczestniczył w wielu imprezach targowych m.in. Targach Edukacja, Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie, Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie, Targach w Krakowie. Cel każdej z tych imprez jest nieco inny, niemniej jednak służy przede wszystkim prezentacji oferty wydawnictwa i poszczególnych produktów i serii. Imprezy te oceniamy jako udane dla Wydawnictwa.
 
W 2006 roku oficyna planuje wydać 271 tytułów, w tym 61 nowości.
 
Wydawnictwo Szkolne PWN zatrudnia 87 osób. W 2006 roku nie planuje zwiększenia liczby etatów.
 

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.