Jak  sobie radzą konkurenci wydawnictwa Nasza Księgarnia?

Jak  sobie radzą konkurenci wydawnictwa Nasza Księgarnia?
Chociaż w zeszłym roku nie udało się krakowskiemu wydawnictwu Zielona Sowa przekroczyć sprzedaży uzyskanej przez Naszą Księgarnię czy Siedmioróg, nie trudno się domyślać, że przy tym tempie wzrostu jaki od kilku lat notują (w 2000 roku ich obroty wzrosły o ponad 140% do wysokości 8,11 mln zł), tym razem zdystansuje swoich konkurentów przejmując dalszą część rynku.
 
Zielona













Sowa oferuje tzw. dla każdego coś dobrego – książki dla przedszkolaków, uczniów i dorosłych. Sama pewnego dnia zauważyłam przeglądając książeczki mojego dziecka, iż 90% z nich (a jest ich już kilkadziesiąt) zostało wydanych przez tą oficynę. Dlaczego oni? Nie musiałam się długo zastanawiać nad odpowiedzią: po pierwsze są one na tyle tanie (około 2 zł), że zawsze kiedy chcę zrobić jakiś niespodziewany prezent córce przy okazji innych zakupów mogę bez specjalnego wysiłku finansowego sobie na nie pozwolić. Po drugie nie ulegają łatwo destrukcyjnemu wpływowi małych rączek, po trzecie mają ilustracje przemawiające do małego dziecka.













 
 













A i nazwiska autorów są nie byle jakie, m.in. Jan Brzechwa, Julian Tuwim, Kornel Makuszyński, Edmund   Niziurski. 
Drugą równie rozbudowaną część oferty stanowią serie tanich wydań lektur szkolnych. Są wśród nich tytuły autorów polskich takich jak, np. Władysław Reymont, Eliza Orzeszkowa, Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki; oraz obcych  Goethego, Shakespeare`a.













 
 













W obecnym, szóstym roku działalności wydawnictwo postanowiło więcej uwagi poświęcić rynkowi podręczników szkolnych. Wiosną tego roku ukazały się Pamiętać i rozumieć. Podręcznik do historii dla klasy pierwszej gimnazjum J. Pilikowskiego oraz  Pod wielkim dachem nieba. Program nauczania języka polskiego w klasach I-III gimnazjum. Mimo że wydawnictwo będzie rozszerzało swoją ofertę podręcznikową na razie koncentruje się na przedmiotach humanistycznych. Niestety wydawca nie posiada jak dotąd swojej strony internetowej mimo zapowiedzi jej utworzenia.













 
 













 Siedmioróg, który działa na rynku dłużej niż Zielona Sowa również w swojej historii miał lata w których wzrost sprzedaży wynosił nawet ponad 60%. W 2000 roku przychód firmy wyniósł 10,9 mln zł (30% wzrost w porównaniu z rokiem 1999). Wydawnictwo od kilku lat intensywnie pracuje nad swoja ofertą edukacyjna adresowaną do dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach I-III szkoły podstawowej. W 2000 roku wyraźnie zwiększona została liczba wydanych tytułów – aż o 53% (1999 r. – 316; 2000 – 485).

 













Najbardziej rozwinięte serie to: Światowa i polska klasyka dziecięca i młodzieżowa, Najpiękniejsze bajki świata, Tylko dla













Detektywów (Książki dla nastolatków).



























 
 



























Nie po raz pierwszy w historii może okazać się, że ostatni będą pierwszymi. Czy Siedmioróg ustąpi pola w 2001 roku przekonamy się już za kilka miesięcy.

 

 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.