Ważne dla księgarni internetowych…

Ważne dla księgarni internetowych…

Prognozy długoterminowe co do rozwoju handlu detalicznego on line są optymistyczne. Okazuje się, że klienci coraz częściej robią podstawowe zakupy w sieci. Sprzedaż w dziewięciu najważniejszych kategoriach towarowych oferowanych on line może wzrosnąć z 34 mld USD w 2000r. do 168 mld USD w 2005r. Największe możliwości wykorzystania sprzedaży on line istnieją w branży turystycznej (45%), a następnie w księgarskiej (35%), usługach finansowych (29%) i muzycznych (24%). Uważa się, że do tej pory największy sukces na tym polu odniosła księgarnia Amazon.com. Firmę tą zalicza się do kategorii atakujących. Jest to jedyna księgarnia na rynku, którą można zakwalifikować do tej kategorii. Sprzedawcy tego typu działają na skalę umożliwiającą zmniejszenie całkowitych kosztów systemu i uzyskanie przewagi konkurencyjnej w kluczowych obszarach, takich jak siła marki, zaopatrzenie, realizacja zamówień, pozyskiwanie klientów i usługi.  Amazon nie osiągnął jeszcze sukcesu długoterminowego, bo napotkał na szereg problemów w obszarach, na które dopiero wkroczył (niskie marże, wysokie koszty realizacji zamówień, agresywna konkurencja lokalna).

Oto wskazówki dla firm, które chcą sprostać wyzwaniom rynku internetowego:
1. Wykorzystać markę. Rozpoznawalna marka i zaufanie do firmy wpływają na obniżenie kosztów związanych z pozyskiwaniem nowych klientów oraz zwiększają liczbę chętnych do kupowania on line.
2. Zachęcać do kupowania on line. Koszt obsługi klienta on line jest niższy niż gdziekolwiek indziej.
3. Jak najlepiej wykorzystać informacje o klientach i relacje z nimi. Umożliwi to precyzyjne przewidywanie potrzeb klientów on line.
4. Połączyć kanału on line i off line.
5. Wykorzystać skalę sprzedaży tradycyjnej.
6. Wykorzystać infrastrukturę dystrybucyjną. Firmy sprzedające książki z katalogów mają na tym polu przewagę i w sprzedaży on line mogą wykorzystać istniejące mechanizmy.
7. Rozwiązywać konflikty pomiędzy kanałami sprzedaży.
8. Nawiązywać współpracę.
9. Przedstawić ofertę zaspokajającą wszystkie potrzeby klienta.
10. Wykorzystać dialog z najlepszymi klientami (a nie średnimi) do ulepszania świadczonych usług. ("Internet")

> Amazon.com – już nie książki najważniejsze
> książki przyszłości
aktualności | archiwum | Know-how

(więcej…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Zapamiętaj mnie  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Inne

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.