Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Przegląd
- Typ: Szkolenia
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego
pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną
Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.
Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2015 r. do lipca 2016 r. Zajęcia odbywają się co kilka weekendów (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. 13.15), 5 razy w semestrze, łącznie przewidziano ok. 160 godz. w ciągu roku.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishingiem.
Rekrutacja przeprowadzona zostanie we wrześniu i październiku – do wyczerpania limitu miejsc. Zajęcia rozpoczną się w listopadzie. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w ratach).
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
Zajęcia prowadzą m.in.:
Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (współwłaściciel BMR) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Adwokacka Juris, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, Notes Wydawniczy) – public relations na rynku książki
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki, nowe technologie wydawnicze
Bogdan Klukowski (b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, red. nacz. „Wiadomości Księgarskich”, firma Polska Książka) – problemy księgarstwa polskiego
Paweł Filar (współwłaściciel hurtowni Platon) – problemy hurtu
Krzysztof Gutowski (Plagiat.pl) – e-bezpieczeństwo
Arkadiusz Seidler (Audioteka, b. dyr. do spraw marketingu w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) – relacje wydawca – hurtownik – księgarz (jak współpracować?), książki audio
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe
Beata Stasińska (prezes W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
Iwonna Stefańska (b. kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji
red. Hanna Maria Giza (PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
Piotr Kowalczyk (Ebook Friendly) – self-publishing
Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e- i audio – książki
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
dr Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski) – transformacja rynku książki
Informacje i zgłoszenia:
dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl
dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)
e-mail: marektob@wp.pl
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.