Rozmawiamy z Małgorzatą Zacharą z wydawnictwa Bezdroża:
WirtualnyWydawca: Ile tytułów znalazło się w ofercie Państwa wydawnictwa w sezonie wakacyjnym 2005?
Ile nowości ukazało się w tym roku, które klienci mogli już zakupić w czasie wakacji 2005?
Ile nowości ukazało się w tym roku, które klienci mogli już zakupić w czasie wakacji 2005?
Małgorzata Zachara: Oferta Wydawnictwa Bezdroża w sezonie wakacyjnym to 70 tytułów. Ukazało się 29 nowości.
WW: Ile tytułów sprzedaliście Państwo w sezonie wakacyjnym 2005? Jakie obroty wygenerowała ta sprzedaż? (tylko w ciągu sezonu). Jak wyglądała ta sprzedaż w zeszłym roku? (liczba sprzedanych tytułów i wygenerowane obroty w sezonie 2004)
MZ: W sezonie 2005 sprzedaliśmy około 40 000 tytułów. W porównaniu z 2004 rokiem wzrost obrotów wyniósł około 12%.
WW: Jak Państwo oceniacie sezon wakacyjny 2005? Czy był on udany dla Waszego wydawnictwa?
MZ: Sezon był udany; w tym roku skoncentrowaliśmy się na przebudowie struktury wewnętrznej firmy i wzmocnieniu zaplecza, oraz zwiększeniu dochodowości przy mniejszym nacisku na wzrost obrotów. Są to działania, które mają przygotować grunt pod dalszy intensywny rozwój w latach 2006-2008.
WW:Czy przewodniki Państwa wydawnictwa można kupić w internecie? Jeżeli tak to jaki % obrotów stanowiła ta sprzedaż w sezonie wakacyjnym?
MZ: Tak prowadzimy własną księgarnię internetową www.bezdroza.com. Sprzedaż internetowa jest istotna, natomiast nie jest kluczowym elementem strategii sprzedażowej. Jednak system sprzedaży za pośrednictwem internetu doskonale się sprawdza w przypadku www.bezdroza.com, czego dowodem fakt, że stanowi on znacznie większy procent niż w innych wydawnictwach (do 20%). Ta forma sprzedaży sprzyja bezpośrednim kontaktom z klientami oraz stosowaniu programów lojalnościowych. Dzięki programom partnerskim umożliwia też zaistnienie poza własną witryną internetową Firmy.
WW: Czy w trakcie sezonu wprowadziliście Państwo jakieś specjalne promocje dla klientów?
MZ: Główny nacisk został położony na ekspozycję przewodników w najważniejszych punktach księgarskich w kraju – stoły promocyjne, wystawy. Klienci księgarni internetowej mogą też zawsze liczyć na najniższe ceny na rynku oraz atrakcyjne cenowo pakiety tematyczne.
WW: Jakie przewodniki sprzedawały się najlepiej? Który kraj/region okazał się najpopularniejszy?
MZ: Najlepiej sprzedawały się przewodniki po Ukrainie, Słowacji, Rumuni oraz Chorwacji
WW: Jak wygląda struktura wydawnicza Państwa oferty? Czy tytuły podzielone są na serie, czy też może wprowadziliście Państwo inny system segregacji?
MZ: Podstawowe serie, w które pogrupowane są publikacje, to:
Kraje, Regiony, Miasta i miasteczka oraz Szlaki – w tych seriach ukazują się praktyczne przewodniki łączące w sobie rozbudowany opis krajoznawczy z dokładnymi informacjami praktycznymi.
Seria z falą – przewodniki dla aktywnych, gdzie w nowatorskiej formie (przewodnik na spiralce, z mapkami i profilami wysokościowymi oraz czasami przejść) zebrane są niezbędne informacje dla narciarzy tourowych i biegowych oraz miłośników gór przemierzających beskidzkie szlaki
Seria poradnikowa – przybliża techniki i narzędzia, dzięki którym przemierzanie bezdroży staje się prostsze i bezpieczniejsze. Pomaga podróżnikom w przebrnięciu przez praktyczne przeszkody napotykane podczas wypraw.
Polska Turystyczna – przewodniki po całych regionach i zupełnie małych miejscowościach tworzone we współpracy z samorządami czy lokalnymi stowarzyszeniami.
Genius Loci – seria, która prowadzi czytelnika po miejscach posiadających niezwykłą historię i wyjątkową atmosferę.
WW: Zima zawitała do Polski na dobre. Czy Państwa wydawnictwo przygotowało specjalną ofertę na sezon zimowy/narciarski? Czy w trakcie sezonu zimowego, sprzedają się przewodniki miejsc mniej popularnych w zimę, lub też krajów w których właśnie zaczyna się lato, lub słońce świeci cały rok?
MZ: Podstawowym produktem przeznaczonym na sezon zimowy, jest seria czterech przewodników dla narciarzy tourowych i biegowych. Produkty gwiazdkowe to m.in. album po Ukrainie, oraz kolorowy przewodnik historyczny „Lwów sentymentalny”.
WW: Jak wygląda system dystrybucji w Państwa wydawnictwie?
MZ: Wyłączną dystrybucją przewodników Wydawnictwa Bezdroża zajmuje się biuro handlowe Amistad. W swej ofercie obok naszych pozycji, posiada około 800 tytułów 40. innych wydawnictw. Za jego pośrednictwem książki dostarczane są do salonów Empik, księgarni grupy Matras i głównych hurtowni książek w Polsce.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.