Wszystko.pl – Comarch szykuje platformę konkurencyjną do Allegro

Wszystko.pl – Comarch szykuje platformę konkurencyjną do Allegro

Przegląd

Comarch planuje wzmocnić swoją obecność w sektorze e-commerce i rozwijać własną platformę sprzedażową. Spółka jest gotowa zainwestować w przedsięwzięcie kilkadziesiąt milionów zł aby rzucić wyzwania takim graczom jak Allegro. – donosi serwis wirtualnemedia.pl

Platforma sprzedażowa Comarchu ma ruszyć w nowej odsłonie na początku 2022 roku. Obecnie Comarch zwiększa zatrudnienie o kilkadziesiąt osób, które zajmowałyby się wyłącznie rozwijaniem tego projektu oraz prowadzi rozmowy z firmami kurierskimi.

Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w internecie. To jest już trwała zmiana i pozostanie ona po pandemii. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała. Dlatego ruszamy z nową odsłoną Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie – powiedział Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch. – Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych – dodał.

Z systemów Comarch ERP korzysta obecnie około 100 tys. firm, które mogą być naturalnymi klientami w nowym przedsięwzięciu. Na platformie transakcje będą mogły przeprowadzać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. – Zaoferujemy naszym klientom zerowe prowizje od transakcji, a także darmowy plan obejmujący możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów i opcje sprzedaży we wszystkich kategoriach. Zakładamy, że zarabiać będziemy na sprzedaży oprogramowania ERP dla klientów wszystko. pl. Chcemy w ciągu 5 lat zbudować masę, zyski na tym etapie są sprawą drugorzędną – zapowiedział Rymarczyk.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Comarch zanotowała 383,98 mln zł przychodów sprzedażowych i 24,21 mln zł zysku netto, wobec 377,82 mln zł przychodów i 13,75 mln zł zysku rok wcześniej. Największym akcjonariuszem firmy jest jej prezes Janusz Filipiak, ma walory stanowiące 24,55 proc. kapitału i 36,82 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. W środę na koniec za akcję Comarchu płacono 254 zł, co daje kapitalizację w wysokości 2,06 mld zł.

 

więcej  www.wirtualnemedia.pl

 

Kategorie: Rynek Polski