Najpopularniejszych platformy zakupowe w polskim internecie

Przegląd

Jak wynika z raportu firmy Zymetria, na Allegro przynajmniej raz kupiło już 87 proc. robiących zakupy online. Na drugim miejscu uplasował się Empik, w którym zakupy zrobiło dwie trzecie ankietowanych. W kategorii Kultura i Rozrywka pierwsze miejsce należy do Empiku, drugie do Allegro, a trzecie do Taniaksiazka.pl

– Polacy nie mają również obaw przed korzystaniem z zagranicznych platform. Aż 43 proc. ma doświadczenia zakupowe z AliExpress, a 14 proc. skorzystało z marketplace Amazon – dodaje Maciej Żyto, digital director w Play, współtwórca raportu.- donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl

Allegro pod względem udziałów w sprzedaży dominuje w 6 z 10 badanych kategorii. Największy udział ma w kategorii artykułów dla najmłodszych, gdzie wskaźnik ten sięga 74 proc. Empik z kolei dominuje w kategorii kultura i rozrywka, gdzie na zakupy tego typu produktów decyduje się również 74 proc. kupujących w internecie.

42 proc. badanych przez Zymetrię kupujących nie przywiązują się do jednej platformy, ale zaglądają na różne, w zależności od poszukiwanej kategorii produktowej.

Największy poziom zadowolenia z efektów zakupów dotyczy kategorii kultura i rozrywka, duże AGD oraz elektronika. To kategorie, od których sprzedaż w polskim internecie się rozpoczynała i które nadal mają bardziej korzystną percepcję cenową niż placówki stacjonarne. W przypadku kategorii FMCG odsetek osób rekomendujących zakupy online jest najniższy i wynosi 47 proc.

źródło: widomoscihandlowe.pl

Kategorie: Rynek Polski