Egmont Polska zmienia nazwę na Story House Egmont

Przegląd

W związku z globalnymi zmianami w strategii, wydawnictwo Egmont Polska zmienia nazwę na Story House Egmont. Zmiana nazwy, w centrali grupy wprowadzona w styczniu, dotyczy krajów, w których dywizja Story House Egmont prowadzi działalność wydawniczą, w tym Polski. Zmianom towarzyszy również wprowadzenie nowego logo.

Magazyny oraz media cyfrowe, agencje marketingowe z branży medialnej, a także e-commerce to obecnie główne obszary działalności grupy medialnej Egmont. Zmiana nazwy dywizji na Story House Egmont oddaje związaną z opowiadaniem historii filozofię, jaka towarzyszyła twórcom marki Egmont wiele lat temu, a  jednocześnie podkreśla otwarcie się na nowe wyzwania i podążanie za potrzebami klientów i rynku.

Jak podkreśla dyrektor generalny Story House Egmont – Torsten Bjerre Rasmussen – nowe obszary biznesowe stały się tak ważną częścią działalności grupy medialnej Egmont, że nadszedł czas, aby unowocześnić sposób, w jaki grupa komunikuje się z partnerami, klientami, użytkownikami i czytelnikami – i jak definiuje siebie. Nazwa Story House Egmont oddaje wszystkie zmiany oraz kierunek działania podkreślając, że pod tym nowym szyldem media, technologia, relacje z klientami i opowiadanie historii idą w parze.

Nową nazwę i globalne logo grupy medialnej Egmont opracowali Peter Stenbæk (Dyrektor Kreatywny) i Kasper Bjerre (Dyrektor Artystyczny) z wewnętrznej agencji Story House Egmont – Creative.

Konsekwencją nowej strategii jest zmiana dotychczasowej nazwy spółki Egmont w Polsce na Story House Egmont sp. z o.o. Zmiana nazwy nie wywołuje skutku w postaci zmiany podmiotu, który był i nadal pozostaje stroną umów zawartych przez Egmont Polska sp. z o.o. Spółka zachowuje ten sam numer KRS, REGON i numer identyfikacji podatkowej (NIP).

Zmianie ulega jedynie nazwa firmy. Na polskim rynku Story House Egmont sp. z o.o. nadal będzie wykorzystywać dotychczasowe logotypy na produktach, również domeny internetowe i nazwy kont w serwisach społecznościowych nie ulegną zmianie.

O firmie Story House Egmont

Dywizja Story House Egmont jest wydawcą wiodących na rynku czasopism, a także właścicielem firm i agencji z branży medialnej i e-commerce, głównie na rynku skandynawskim oraz w kilku innych krajach europejskich . Opowiadając historie i tworząc światowej klasy treści, grupa zbudowała silne marki i społeczności wokół nich skupione. Story House Egmont jest częścią skandynawskiej grupy medialnej Egmont, właścicielem takich firm, jak Nordisk Film, TV 2 Norway oraz Egmont Books. Działając jako fundacja, Egmont przekazuje znaczną część zysku na cele związane z poprawą życia dzieci i młodzieży oraz na wspieranie talentów filmowych.

Story House Egmont w Polsce jest częścią opisanej powyżej grupy medialnej. Polski oddział wydawnictwa powstał w 1990 roku, debiutując komiksem ze słynnym Kaczorem Donaldem. Aktualnie Story House Egmont jest największym na polskim rynku wydawcą czasopism, komiksów oraz gier planszowych dla dzieci i młodzieży, laureatem licznych nagród branżowych i plebiscytów.

Wydawnictwo Story House Egmont (dawniej Egmont Polska) działa na polskim rynku wydawniczym już ponad trzydzieści lat i z sukcesem prowadzi swoje działania tak, aby, pomimo dynamicznie zmieniającego się otoczenia, pozostać zawsze jak najbliżej czytelników. Miniony rok był całkiem inny niż wszystkie poprzednie lata, ze względu na pandemię koronawirusa SARS-CoV-2. Dzięki współpracy i zaangażowaniu wszystkich pracowników firmy, w tym czasie pełnym wyzwań i trudności, mogliśmy dalej być blisko czytelników i dostosować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia gospodarczego. Firma osiągnęła bardzo dobry wynik finansowy w roku 2020 i pozostaje w dobrej kondycji finansowej, z bardzo wysokim poziomem kapitałów własnych i bez żadnych kredytów czy pożyczek. Jestem przekonany, że również kolejny rok będzie udany dla działalności naszej firmy – widzimy bardzo dobre perspektywy dla naszych kluczowych produktów wydawniczych, mamy bardzo mocny i zgrany zespół pracowników oraz koncentrujemy nasze wysiłki na dalszym rozwoju szybko rosnącego działu albumów komiksowych, działu czasopism dziecięcych oraz gier planszowych – podkreśla Dariusz Wasielewski, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy.

Ubiegły rok był trudny dla prasy dziecięcej, ale mimo licznych perturbacji na rynku sprzedaży zakończyliśmy go z dobrym wynikiem finansowym. Każdy kryzys skłania do wprowadzania zmian, które wspierają dalszy rozwój. Już po pierwszym kwartale 2021 widzimy bardzo pozytywne rezultaty  wprowadzonych modyfikacji sieci sprzedaży i odpowiedniej polityki nakładowej – w postaci przekroczenia założonych celów kwartalnych – komentuje Iwona Tessarowicz-Pakuła, Dyrektor Działu Czasopism. Rozwinęliśmy także nowoczesne formy marketingu, podążając za zmieniającymi się upodobaniami klientów. To wszystko umacnia nasza wiarę, że Egmont również w tym roku pozostanie na pozycji niekwestionowanego lidera rynku prasy dziecięcej.

Od prawie trzydziestu lat jesteśmy liderem na polskim rynku komiksów, oferując bardzo różnorodne tytuły – od dziecięcych i humorystycznych, przez gatunkowe, brandowe i superbohaterskie, po arcydzieła gatunku. Mamy przyjemność współpracować z wszystkimi największymi wydawcami komiksów na świecie i publikować prace najważniejszych i najpopularniejszych twórców. Od „Asteriksa”, „Muminków” i „Kaczora Donalda”, przez „Thorgala”, „Wiedźmina”, „Batmana” i „Spider-Mana”, po prace Eisnera, Bilala czy Rosińskiego. Jesteśmy też wydawcami gier planszowych – przede wszystkim dziecięcych i familijnych. W wielu polskich domach rodziny spędzają wspólnie czas grając w takie nasze hity jak „Pędzące żółwie”, „Ubongo” i „Nogi stonogi”. Szczególnie dumni jesteśmy z faktu, że w obu segmentach ważną część naszej oferty stanowią dzieła twórców polskich, i klasyków, i tych z młodszego pokolenia. – podkreśla Tomasz Kołodziejczak, Dyrektor Działu Komiksów i Gier.

 

 

Kategorie: Rynek Polski