Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa UW – są jeszcze wolne miejsca
Przegląd
- Typ: Szkolenia
- Marka: Uniwersytet Warszawski
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną
Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa.
Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.
Nauka trwa dwa semestry, od końca listopada 2019 do lipca 2020 r., egzamin we wrześniu 2020 r. Zajęcia odbywają się raz na kilka tygodni w weekendy (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. godz. 13.15), 5 razy w semestrze, przewidziano ok. 160 godz . w ciągu roku.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, prawem autorskim, informacją o książce, pracą redakcji, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi.
Nabór prowadzony będzie do wyczerpania limitu miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zajęcia rozpoczną się w drugiej połowie listopada.
Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (opłaty w ratach bez odsetek).
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
Zajęcia prowadzą m.in.:
Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Michalski (Wolters Kluwer) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (Book Marketing Research -BMR, Wirtualny Wydawca, konsultant rynku wydawniczego) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris) – prawo autorskie
Grzegorz Majerowicz (wiceprezes PIK, LSP) – książka i prawo
Barbara Miecznicka i Iwona Kuc (Difin)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (Polskie Towarzystwo Socjologiczne) – public relations
red. Andrzej Palacz (wyd. Inicjał, właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl,) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki
Jerzy Okuniewski (wiceprezes Książnicy Polskiej, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich) – problemy księgarstwa polskiego
red. Paweł Waszczyk (redaktor portalu rynek-ksiazki.pl) – przemysł wydawniczy na świecie, czytelnictwo
Jolanta Zyzek (BookBook) – problemy hurtu
Arkadiusz Seidler (Audioteka) – relacje międzysektorowe, książki audio, PR z perspektywy praktyka
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe
Beata Stasińska (Agencja Literacko-Scenariuszowa) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw, agencje wydawnicze, edycja na zlecenie autora
Iwonna Stefańska – problemy produkcji
red. Hanna Maria Giza (PR II) – dziennikarz wobec rynku książki
Beata Gutowska (Publio.pl) – E-books na rynku krajowym
Krzysztof Gutowski (Plagiat.pl) – e-bezpieczeństwo
Sonia Draga, Barbara Jóźwiak, Piotr Kierył, Jarosław Matuszewski, ks. Leszek Skorupa – różne segmenty polskiego rynku książki
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
dr hab. Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski, członek ZG SKP) – transformacja polskiego rynku książki
Rekrutacja elektroniczna poprzez stronę:
www.irk.podyplomowe.uw.edu.pl/pl
Dodatkowe informacje:
dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl
dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)
e-mail: marektob@wp.pl