Wolters Kluwer Polska – kolejny rekordowy zysk w 2023 roku

Przegląd
- Typ: wyniki finansowe
- Marka: Wolters Kluwer
W ub.r. wydawnictwo Wolters Kluwer Polska zanotowało wzrost przychodów o prawie 11 proc. do 299 mln zł, oraz zysk netto 79,5 mln zł. To kolejny rok z rekordowymi wynikami w historii firmy.
Przychody ze sprzedaży Wolters Kluwer Polska zwiększyły się z 270,14 (w 2022) do 299 mln zł w roku 2023. Źródłem największych przychodów są cyfrowe bazy informacji dla prawników w tm sektorze wpływy wzrosły z 211,47 do 231,92 mln zł. Także zwiększyły się przychody z usług software’owych (m.in. oprogramowania LegalDesk, Kancelaria Notarialna, Kancelaria Prawna, Progmedica, Lex Compliance RODO, Lex Kontrola Zarządcza i GRC, Lex Baza Dokumentów, Lex Edytor), z 32,03 do 37,74 mln zł.
Wydawnictwo odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży książek z 17,05 w roku 2022 do 19,35 mln zł. w roku 2023, oraz czasopism z 4,28 do 4,39 mln zł.
Firma zatrudniała w ub.r. 359 pracowników etatowych, o jednego mniej niż rok wczesniej.
Na poziomie operacyjnym zysk wydawnictwa zwiększył się z 64,88 do 83,46 mln zł. Zaś przy wzroście przychodów finansowych (z 3,32 do 6,62 mln zł) oraz spadku kosztów finansowych (z 2,45 do 1,2 mln zł) i kwoty zapłaconego podatku dochodowego (z 13,21 do 9,42 mln zł) zysk netto poszedł w górę jeszcze mocniej – z 52,54 do 79,46 mln zł.
Cały jego zeszłoroczny zysk netto dostanie jako dywidendę holenderska spółka Wolters Kluwer International Holding, do której należy 100 proc. udziałów wydawnictwa. Wyniki wydawnictwa rosną systematycznie od kilku lat.
Wolters Kluwer pojawił się na polskim rynku ponad 25 lat temu. Powstał z połączenia oferty Domu Wydawniczego ABC, Kantoru Zakamycze, Oficyny Ekonomicznej oraz oferowanego przez sopocką kancelarię elektronicznego zbioru informacji prawnej LEX. Na przełomie lat przekształcił się w firmę o profilu technologiczno-medialnym, która była i jest pionierem digitalizacji prawa w naszym kraju. Od lat pozostaje liderem wśród krajowych wydawców informacji profesjonalnych.
źródło wirtualnemedia