„Ding!…i pozamiatane. Gry do plecaka” – nowa gra karciana od wydawnictwa Egmont

Przegląd

Zakłóć kolejność, wprowadź zamieszanie, pozbądź się kart jako pierwszy
z nową grą „Ding!…i pozamiatane. Gry do plecaka”

„Ding!…i pozamiatane” to wywołująca salwy śmiechu gra karciana, która wymaga szybkiego działania, koncentracji i sprytu. Wydawnictwo Egmont zaplanowało premierę gry na środę, 27 marca br. „Ding!…i pozamiatane” to jedenasta propozycja z cyklu „Gry do plecaka”, w ramach którego ukazały się dotychczas karciane wersje bestsellerowych gier planszowych i zupełnie nowe, emocjonujące gry dla całej rodziny.

Celem gry „Ding!…i pozamiatane” jest jak najszybsze pozbycie się kart z ręki. W kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara gracze odrzucają swoje karty, dopasowując je kolorem lub wartością do karty poprzednika. Jednak można zaburzyć porządek gry, bowiem na każdej karcie znajduje się dodatkowa reguła, która pozwoli pozbyć się kart poza kolejnością! Musimy przy tym nieustannie obserwować zachowania innych, aby z tych reguł skorzystać! To wcale nie jest takie proste! Przykładowe hasła: „Jeden z graczy się zaśmiał”, „Ktoś zapytał o reguły gry”, „Ktoś spojrzał na telefon”.

To szybka i zabawna gra imprezowa. Największym atutem gry są zabawne hasła na kartach. To one sprawiają, że jesteśmy zmuszeni do ciągłego obserwowania nie tylko kart, które są odrzucane na stół, ale przede wszystkim musimy obserwować innych graczy i sytuację wokół stołu. A ta zmienia się niezwykle dynamicznie, ponieważ karty, które mamy na ręku też się zmieniają. Kto będzie najbystrzejszym obserwatorem lub sprowokuje wymaganą sytuację, ten wygra! – tak o grze „Ding!… i pozamiatane” opowiada Beata Sawoń, wydawczyni gier planszowych w wydawnictwie Egmont – Gra sprawdzi się podczas rozgrywek rodzinnych czy imprez z przyjaciółmi. Jest szybka, turbo zabawna, ma nieduże pudełko i ekonomiczną cenę. Trafia na listę moich ulubionych imprezówek! – dodaje.
Autorem gry jest Kasper Lapp, a ilustracje stworzył Marco Armbruster. Elementy gry to 81 kart, po 9 w każdym kolorze. Gra kosztuje 39,99 i jest dostępna na https://egmont.pl/Ding-…i-pozamiatane.-Gry-do-plecaka,80632834,p.html w sklepach z planszówkami oraz w księgarniach, salonach sieci Empik i marketach prowadzących sprzedaż gier planszowych. Gra „Ding!…I pozamiatane” jest przeznaczona do rozgrywek w gronie 2-7 osób powyżej 7 roku życia, a średni czas rozgrywki to 30 minut.

Karciane wersje bestsellerów i gry rodzinne
Egmont rozpoczął wydawanie „Gier do plecaka” w 2019 roku. W ramach serii ukazały się dotychczas karciane wersje takich hitów, jak „Ubongo”, „Pędzące żółwie” czy „Łap za słówka” i zupełnie nowe gry dla całej rodziny: „Archimedes”, „7 rund”, „Criss Cross” i „Lato z komarami”. W serii ukazała się też gra karcianka „Kajko i Kokosz – Szkoła latania” nawiązująca do najpopularniejszej polskiej serii komiksowej o słowiańskich wojach. ”Gry do plecaka” mieszczą się w małych pudełkach – idealnych do wzięcia na wyjazd, spotkanie ze znajomymi czy do szkoły. Mogą być ekonomiczną alternatywą pełnowymiarowych gier, zapewniając rozrywkę na równie wysokim poziomie.

Polecane gry z serii „Gry do plecaka”:

 

„7 rund”
W grze „7 rund” starasz się zebrać cztery karty zapewniające najwięcej punktów. W trakcie rozgrywki do czterech kart na ręku dociągasz piątą kartę, potem zagrywasz jedną z nich i rozpatrujesz efekt zagranej karty. Na końcu gry zliczasz punkty z kart, które zostały ci na ręku. „7 rund” to szybka gra ciągłej interakcji, czujności i sprytu!

„Archimedes”
Wesoła, szybka i edukacyjna gra, w której gracze tworzą równania matematyczne, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart z ręki. Gra „Archimedes” wspiera naukę matematyki oraz myślenia taktycznego. Poprzez dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie młodzi gracze rozwijają swoje kompetencje matematyczne, doskonale się przy tym bawiąc. Na kartach w grze pojawiają się najwięksi matematycy w dziejach.

 

„Criss Cross” – wykreślanka dla całej rodziny
Gra Reinera Knizi, która rozgrzewa do czerwoności szare komórki. Dzięki prostym zasadom jest idealna, by zagrać zarówno z dziećmi, jak i z seniorami. Rzuć kostkami, wpisz symbole do diagramu i zdobądź jak najwięcej punktów z każdej linii. Jeśli lubisz wyzwania to spodobają ci się także reguły dla zaawansowanych graczy.

„Szkoła latania. Kajko i Kokosz” – gra z bohaterami kultowego komiksu
Przygody Kajka i Kokosza w wersji karcianej to frajda nie tylko dla fanów komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdzi się zarówno w gronie 7-latkow, jak i starszych graczy. By pokonać rywali, wystarczy wykorzystać siłę swoich postaci. Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Autorem gry jest Reiner Knizia.

„Pędzące żółwie” – karciany wyścig do sałaty
Gracze zagrywają karty, starając się przemieścić swoje żółwie jak najbliżej pysznej sałaty. Do końca gry nie wiadomo, którymi żółwiami grają przeciwnicy, co zapewnia wyśmienitą zabawę. Nowe karciane zasady spodobają się wszystkim fanom „Pędzących żółwi”.

 

„Ubongo” – karciana wersja przebojowej gry
Każdy gracz otrzymuje 9 kart z różnymi kształtami. Gracze jednocześnie i jak najszybciej wykładają karty na stół, dopasowując pokazane na nich kształty. Kto najszybciej ułoży swoją łamigłówkę, woła „Ubongo”! i zdobywa punkty.

Łap za słówka” – wytęż umysł, popuść wodze fantazji i łap za słówka!
„Łap za słówka” to karciana wersja wesołej gry słownej pod tym samym tytułem. Ta karcianka świetnie sprawdzi się zarówno podczas imprez ze znajomymi, jak i na wyjazdach integracyjnych czy spotkaniach rodzinnych.

Lato z komarami” – wyślij komary na wakacje!
Niech kąpią się w Bałtyku lub zbierają grzyby, aby tylko nie bzyczały już nad uchem. Gracze zagrywają karty na wspólny stos, pozbywając się komarów z ręki. Muszą decydować jaką kartę zagrać i kiedy spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. Gra toczy się w szybkim tempie, a jednym sprytnym ruchem można zaskoczyć swoich rywali.

 

Kategorie: Hobby i Poradniki