Burda Media Polska w 2022

Burda Media Polska w 2022

Przegląd

W ub.r. Burda Media Polska, która w połowie roku sfinalizowała przejęcie Edipresse Polska. Przychody krajowe Burda Media Polska zwiększyły się w ub.r. z 254,74 do 325,8 mln zł, a te z zagranicy – z 18,65 do 26,67 mln zł.  Zwiększyły się też  przychody z tytułów prasowych, książek oraz innych produktów sprzedawanych w internecie: sprzedaż towarów poszła w górę ze 102,71 do 191,93 mln zł, a w przypadku wyrobów nastąpił spadek z 64,96 do 51,83 mln zł.

Wynik operacyjny poszedł w dół z 13,46 mln zł zysku do 10,95 mln zł straty, a wynik netto – z 8,93 mln zł zysku do 17,93 mln zł straty.

 

 

źródło: www.wirtualnemedia.pl

 

W bieżącym roku, Burda Media Polska zdecydowała się zamknąć działalność Wydawnictwa Słowne, które  w swoim portfolio posiadało m.in. literaturę obyczajową, kryminały oraz książki dla dzieci i młodzieży. W pierwszym kwartale br. pracownicy Wydawnictwa Słownego dostali wypowiedzenia.

Z początkiem lipca br. potwierdzono, że Wydawnictwo Słowne sprzedało prawa do ponad 120 tytułów książkowych Wydawnictwu Kobiecemu z Białegostoku.Wydawnictwo Kobiece pozyskało prawa do tytułów zarówno w tradycyjnych formatach, jak i wydaniach digitalowych: e-booki i audiobooki. Do portfolio Grupy Wydawnictwo Kobiece trafiły między innymi książki takich autorek jak Agnieszka Lingas-Łoniewska, Agnieszka Jeż, Joanna Jagiełło, Barbara Supeł, Justyna Bednarek oraz wielu innych osób autorskich od ich dotychczasowego wydawcy.

 

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Burda Polska