Wystartował „Tydzień aplikacji Empik”

Wystartował „Tydzień aplikacji Empik”

Przegląd

 

• Już ¾ internautów w Polsce deklaruje, że robi zakupy poprzez smartfona. Wśród młodych (do 24 r.ż.) ten odsetek sięga aż 92%*.

• Deklaracje znajdują potwierdzenie w danych Empiku – aplikacja wyrasta na ulubiony kanał zakupów online, a grono aktywnych użytkowników w całym 2022 roku powiększyło się o prawie 40%. Już niemal co drugie zamówienie internetowe składane jest w ten sposób.

• Do 30 kwietnia trwa „Tydzień aplikacji Empik” z promocjami dla nowych i obecnych użytkowników.

Między offline a online

Z aplikacji Empik korzysta już blisko 5 mln użytkowników. Stanowi ona serce i spoiwo całego ekosystemu marki, wspierając sprzedaż omnikanałową. Łączy w sobie funkcjonalności ułatwiające zakupy stacjonarne oraz szybkość i wygodę zakupów online. Przy jej pomocy zapłacimy za stacjonarne zakupy bez podchodzenia do kasy (Premium Pay&Go) – w tym w opcji płatności odroczonej. W aplikacji ekspresowo zarezerwujemy upatrzone produkty, aby odebrać je już po dwóch godzinach w wybranym salonie (Click&Collect). Po zeskanowaniu kodu kreskowego, mamy również możliwość przejrzenia w sklepie stacjonarnym opinii innych klientów o danym produkcie. To właśnie tam znajdziemy również swoją wirtualną kartę Empik Premium, która uprawnia do korzystania ze stałych rabatów i z dedykowanych promocji w salonach.

Aplikacja Empik to jednak przede wszystkim dostęp na wyciągnięcie ręki do milionów ofert produktowych z dwudziestu różnorodnych kategorii. W tramwaju, w kawiarni czy na kanapie – wystarczy kilka kliknięć w smartfonie, aby błyskawicznie znaleźć i zamówić to, czego akurat potrzebujemy.

Empik stoi dziś na dwóch filarach – sieci ponad 340 salonów stacjonarnych oraz platformie Empik.com, gdzie prowadzimy sprzedaż własną oraz marketplace. Aplikacja pozwala klientom wygodnie i intuicyjnie poruszać się między tymi kanałami. Znajomy poleca książkę? Możemy od razu zarezerwować ją w salonie z poziomu smartfona i odebrać w drodze do domu. Zauważyliśmy, że kończy nam się ulubiona kawa? Zamówienie nowej paczki trwa mniej więcej tyle, co przygotowanie latte, a jeśli korzystamy z Empik Premium, dostawę do domu mamy za darmo. W jednym miejscu znajdziemy wszystkie paragony i kody odbioru, a karta klienta wyświetla się nawet bez dostępu do Internetu. Do tego dodajmy najwyższej klasy design, UX oraz natywny feeling aplikacji, dzięki którym jest ona jedną z najlepiej ocenianych na polskim rynku w kategorii zakupy 
– tłumaczy Jakub Rak, Head of Mobile w Empiku.

 

Pierwszy wybór młodych

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2022” aż 92% internautów w wieku 15-24 lata robi zakupy online za pośrednictwem smartfonów*. Znajduje to odzwierciedlenie w TOPach sprzedażowych aplikacji Empik. W całej jej historii wśród 10-ciu najchętniej kupowanych produktów znajduje się aż 7 książek młodzieżowych. Na podium uplasowały się trzy części serii „Rodzina Monet” Weroniki Anny Marczak. Ten trend jest także widoczny w najczęściej wyszukiwanych hasłach w aplikacji.

– Książki to zdecydowanie kategoria numer jeden w naszej sprzedaży mobilnej (do tej pory ponad 19 mln egz.), a aplikacja w naturalny sposób wpisuje się w trendy na rynku. Czytelnicy poszukują inspiracji i rekomendacji na BookToku czy Bookstagramie, a gdy jakiś tytuł wpadnie im w oko, mogą go zamówić, nie odkładając smartfona– komentuje Jakub Rak. – Co ciekawe, drugą najpopularniejszą kategorią są zabawki (2,6 mln kupionych sztuk), a najczęściej wyszukiwanym hasłem w ogóle – „LEGO”. Użytkownicy aplikacji chętnie zamawiają też artykuły papiernicze, muzykę, kosmetyki czy produkty do domu.

Co ważne, aż 90% wszystkich produktów oferowanych przez Empik można zamawiać do salonu w opcji eko – bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Jest to najchętniej wybierana opcja dostawy przez użytkowników aplikacji (70%).

Tydzień aplikacji Empik

Z myślą o użytkownikach aplikacji mobilnej Empik przygotował tygodniowe dedykowane im promocje. Do 30 kwietnia nowi klienci otrzymają 20 zł rabatu przy zakupach powyżej 100 zł, a obecni – 10 zł. Codziennie można polować w aplikacji na specjalne, limitowane oferty – po dwie w każdej kategorii produktowej. Już dziś w ramach tych Golden deal są dostępne m.in. SAMSUNG Galaxy S22, LEGO Minecraft – Ośnieżone szczyty czy idealne na majówkę grille LANDMANN. To jednak nie wszystko. Z okazji „Tygodnia aplikacji Empik” tysiące innych produktów dostępnych jest w supercenach. Ponadto do 30 kwietnia obowiązuje promocja 3 za 2 na wybrane winyle, a codziennie w Hitach Dnia – pojawiać się będzie 10 TOPowych tytułów książkowych.

Strona wydarzenia: Empik.com/app-week

 

*Raport „E-commerce w Polsce” z 2022 roku, opracowany na podstawie ankiety elektronicznej przeprowadzonej przez firmę Gemius z wykorzystaniem techniki CAWI na reprezentatywnej próbie 1559 internautów powyżej 15. r. ż w dniach 9-15 czerwca 2022 roku

Tydzień aplikacji Empik.png
Download

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: EMPiK