SentiOne: Tania Książka budzi w Internecie więcej pozytywnych emocji niż Empik

SentiOne: Tania Książka budzi w Internecie więcej pozytywnych emocji niż Empik

Przegląd

SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta, za pomocą sztucznej inteligencji opracowała autorski wzór kompilujący takie parametry jak:

liczbę wzmianek i artykułów o danej marce,
liczbę ich udostępnień i retweetów,
wydźwięk wypowiedzi na jej temat.

Algorytmy SentiOne codziennie analizują ponad 40 mln wypowiedzi z domen publicznych z całego świata. Są w stanie rozpoznać ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc., a także wskazać towarzyszące im emocje: radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Efektem ich pracy jest Social Index 2021. Pozwala on na porównanie ze sobą internetowej obecności największych firm na polskim rynku w ciągu ostatniego roku. W raporcie wskazanych zostało 10 kategorii:

AGD,
E-commerce – sklepy internetowe,
Finanse – bankowość, ubezpieczenia i płatności,
Moda,
Motoryzacja,
RTV,
Seriale,
Telekomunikacja – sieci operatorów komórkowych,
Zdrowie i uroda,
Żywność i napoje.

Jak donosi serwis marketingprzykawie.pl, w e-commerce podium zajęli giganci, ale najbardziej lubiana jest Tania Książka. Sklepy internetowe to trzecia, pod względem popularności w polskim Internecie w 2021,  kategoria. Liczba wypowiedzi na ich temat w ciągu ostatnich dwóch lat bardzo wzrosła. Pierwsza trójka to zestawienie gigantów: Allegro, Amazon, OLX. Tuż za podium, dzięki zaangażowanej społeczności, znalazło się Vinted.

Najwięcej pozytywnych wzmianek w tej kategorii wygenerowała Tania Książka. To efekt wielu poleceń na forach, ale także sprawnej współpracy z mikroinfluencerami. Właśnie odsetek wzmianek pozytywnych pozwolił marce wskoczyć do top 10 i zostawić w tyle m.in. takiego giganta jak Empik – komentuje Agnieszka Uba, head of product marketing w SentiOne.

Użytkownicy Internetu w Polsce stanowią już 87 proc. populacji, a użytkownicy mediów społecznościowych 72 proc., jak podaje w swoim raporcie kanadyjska agencja Hootsuite. W Internecie Polacy spędzają średnio ponad 6,5 godziny dziennie. Do szukania informacji o firmach i produktach social media wykorzystuje 37 proc. polskich internautów.

 

 

 

źródło marketingprzykawie.pl

Kategorie: Wydarzenia