Wzrost na rynku treści cyfrowych

Przegląd

Rok 2020 przyczynił się do wzrostów na rynku treści cyfrowych, a pierwsze półrocze tego roku wskazuje, że to zjawisko nadal się rozwija. Na topkach najchętniej słuchanych treści audio coraz częściej pojawiają się twórcy podcastów true crime. Jak podaje Empik Go z aplikacji miesięcznie korzysta już ponad 250 tysięcy użytkowników.

Po 2020 roku nawet liderzy rynków musieli przedefiniować potrzeby swoich użytkowników  wynikające z odmienionego przez pandemię trybu życia. Usługi streamingowe zmierzyły się z napływającymi rzeszami nowych klientów. Lider na rynku treści cyfrowych Empik Go wskazuje, że na początku 2021 roku odnotował ponad 90% wzrost liczby abonentów względem analogicznego okresu w 2020 roku.  Kolejne sześć miesięcy pokazuje, że „boom” na usługi abonamentowe nie minął. Potwierdzają to także statystyki aplikacji, w której od początku roku  abonenci przesłuchali niemal 7 milionów godzin audiobooków i podcastów oraz przeczytali 106 mln stron e-booków. W ofercie Empik Go, na którą składa się już ponad 60 tysięcy tytułów, od początku roku pojawiło się ponad 17 tysięcy nowych odcinków podcastów, a także pozycje 220 nowych autorów z segmentów true crime, mindfulness czy well-being.
Po rekordowym 2020 roku, naszym celem jest dalsze zwiększenie zainteresowania abonamentami Empik Go. Poszerzamy działania o ofertę abonamentów na ebooki i audiobooki dla bibliotek publicznych. W tym działaniu wspiera nas Platon, największy w Polsce dystrybutor książek i pomocy szkolnych. Wierzymy, że razem dajemy dostęp do e-książki kolejnym użytkownikom.Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content Grupy Empik

Nowy chronotyp użytkowników

Podsumowując pierwsze półrocze na rynku streamingu książki warto wskazać na nowe zachowania użytkowników. Polacy najchętniej słuchają  pomiędzy 12.00 a 15.00 oraz 19.00 a 20.00. To zauważalna zmiana. Przed wybuchem pandemii koronawirusa, użytkownicy najczęściej sięgali po format audio w drodze do pracy (8-10.00) oraz w trakcie powrotu (16-17.00). Coraz silniejszą grupę w aplikacji stanowią także mężczyźni (40%), którzy najchętniej czytają literaturę obyczajową i słuchają kryminałów.

Najpopularniejsze tytuły w pierwszym półroczu

W 2021 roku w aplikacji pojawiło się już aż 18 oryginalnych produkcji Empik Go, co stanowi niespełna pięciokrotny wzrost względem analogicznego czasu w ubiegłym roku. Wśród najpopularniejszych e-booków wymienia się „Mojego szefa” Melissy Darwood, „Słodką Pokusę” i „Załamaną Pokusę” Cory Reilly. Wśród audiobooków królowały: oryginalny serial audio Empik Go „Wilkołak” z udziałem takich gwiazd jak Aleksandra Popławska, Cezary Pazura i Krzysztof Zalewski, kultowa już „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie”  Natalii de Barbaro czy „Trzydziestka” Tomasza Żaka.

empik_go_podsumowanie_polrocza_infografika_1000px_v_1_6.png

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: EMPiK