Bezpłatny webinar profesjonalnej pomocy prawnej dla branży księgarsko-wydawniczej

Przegląd

Pandemia koronawirusa w znaczący sposób dotknęła branżę księgarń i wydawców – mimo wzrostu sprzedaży online, ogólna sprzedaż książek znacząco spadła. Wprowadzane przez rząd regulacje prawne w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej” mogą stanowić ważną pomoc dla mikro i średnich przedsiębiorstw działających w branży książki, ale jednocześnie ich właściwe zrozumienie i aplikacja rodzą wiele pytań i wątpliwości. Aby wesprzeć branżę w tym trudnym momencie, Grupa Empik we współpracy z Polską Izbą Książki zorganizowała bezpłatny webinar profesjonalnej pomocy prawnej skierowany do wszystkich podmiotów operujących na rynku wydawniczym.

Wsparcie w postaci bezpłatnego szkolenia online prowadzonego przez zespół prawny Grupy Empik miało na celu umożliwienie skorzystania z profesjonalnej porady prawnej ekspertów, którzy nie tylko znają najnowsze regulacje, ale również specyfikę samego rynku. Podczas webinaru omówione zostały wybrane aspekty „tarczy antykryzysowej”, z których skorzystać mogą mikro- i mali przedsiębiorcy. Wzięło w nim udział kilkadziesiąt osób, wśród których znaleźli się wydawcy, przedstawiciele księgarń i innych podmiotów operujących na rynku wydawniczym.

Wydawnictwa to często bardzo małe firmy, które nie mogą sobie pozwolić na znaczący wydatek w postaci stałej pomocy prawnej. Szczególnie dotkliwe okazuje się to w dobie kryzysu, gdy każdego dnia wdrażane są nowe regulacje rządowe, a w procesie przyznawania dotacji liczy się czas działania i prawidłowe złożenie wszystkich wymaganych dokumentów. Jako Empik staramy się stale i w różnych aspektach wspierać rynek wydawniczy w Polsce, dlatego także teraz, gdy wszyscy borykamy się ze skutkami pandemii, zależy nam na ścisłej współpracy i zjednoczeniu całej branży – mówi Ewa Schmidt-Belcarz, Prezes Empiku

Webinar pomocy prawnej miał charakter otwarty. Zaproszenia do uczestnictwa otrzymały zarówno same księgarnie i wydawnictwa, jak i drukarnie oraz inne podmioty działające na rynku książek, którzy w trakcie mogli zadawać pytania. We wsparcie inicjatywy zaangażowała się Polska Izba Książki, jedna z najważniejszych instytucji reprezentujących księgarzy i wydawców w kraju, która promowała wydarzenie wśród zrzeszonych podmiotów.

Jednym z głównych zadań Izby są działania na polu legislacyjnym oraz doradztwo prawne dla jej Członków. Szczęśliwie otrzymujemy w tym zakresie wsparcie ze strony dużych organizacji partnerskich i podmiotów rynku książki. Obecnie pomoc prawna jest szczególnie potrzebna. Cieszy nas, że do grona jej organizatorów dołączył jeden z największych graczy na rynku, który tym samym wspiera innych jego uczestników. Stanowi to wyraz solidarności z całym środowiskiem i jest ważnym gestem wobec tych, którym obecnie może powodzić się gorzej, chociażby ze względu na brak rozwiniętej sprzedaży online. Dbałość o rynek wydawniczy jest powinnością wszystkich operujących na nim podmiotów, dlatego mamy wielką nadzieję, że to swoiste zjednoczenie całej branży pozostanie z nami na dłużej, także gdy uporamy się z obecnym kryzysem. Ta akcja znalazła pozytywny oddźwięk w naszym środowisku i wypada mieć nadzieję, że będzie kontynuowana i rozwijana także przez kolejne firmy – dodaje Grzegorz Majerowicz, wiceprezes i członek Rady Polskiej Izby Książki.

Wydarzenie zaplanowane zostało jako inicjatywa jednorazowa, jednak pozytywny odbiór wśród uczestników oraz zgłoszone przez nich potrzeby spowodowały, że Empik planuje kolejne szkolenie online. Drugie spotkanie ma być przeprowadzone w następstwie wejścia w życie kolejnej serii regulacji prawnych dedykowanych pomocy przedsiębiorcom w zakresie łagodzenia ekonomicznych skutków pandemii koronawirusa w Polsce, tzw. „tarczy antykryzysowej 2.0.”

Kategorie: Szkolenia