3 historie wokół przedszkola – nowa kampania wizerunkowa MAC

Przegląd

Przedszkole widziane z 3 różnych perspektyw – nauczycielki, rodzica i dziecka, prezentuje Grupa MAC w najnowszej kampanii wizerunkowej „Wokół przedszkola”. Filmy emitowane są w serwisie Facebook od 9 marca. Obecnie rozpoczęła się kampania w serwisie Youtube, adresowana do nauczycieli wychowania przedszkolnego w całym kraju.

– Zamiast typowych filmów produktowych, które produkuje się najczęściej, chcieliśmy pokazać przede wszystkim dzień z życia każdego bohatera historii, jego emocje, codzienność. Poranny pośpiech znany wszystkim rodzicom i przygotowanie się do zajęć nauczyciela. Produkt występuje cały czas, ale bardzo delikatnie, na drugim planie. Jest obecny w zasadzie wszędzie, ponieważ jako dostawca kompleksowych rozwiązań dla edukacji jesteśmy obecni w przedszkolach na różnych poziomach wyposażenia placówki – mówi Grzegorz Kowalski, prezes zarządu Grupy MAC.
„Ten dzień”, „Czarodziejka”, „Mój idol” – pod tymi trzema tytułami autor kampanii prezentuje przedszkole w trzech wymiarach i widziane przez trzy osoby: mamę, przedszkolaka i nauczycielkę.
– Czasami wzruszające, w innym z kolei miejscu bawiące, chwytające za serce i pokazujące piękno przedszkola. W tej krótkiej trylogii mam nadzieję udało nam się uchwycić wyjątkowość zawodu, sądząc po licznych pozytywnych komentarzach nauczycieli wychowania przedszkolnego – mówi Olaf Rams, menedżer segmentu wychowania przedszkolnego w Grupie MAC.
Spoty z serii „Wokół przedszkola” spotkały się z żywiołową, pozytywną reakcją nauczycieli. Spot emitowany jest w grupach tematycznych w serwisie Facebook – otwartych i zamkniętych – adresowanych do nauczycieli.
– W polskiej branży edukacyjnej, zwłaszcza wśród wydawców edukacyjnych, tego rodzaju produkcje to nadal nowość i cieszę się, że przecieramy szlaki, tworząc własne filmy, oparte wyłącznie na specjalnie tworzonych zdjęciach, muzyce, dbając o odpowiedni dobór aktorów, sięgając po scenariusz, który zamawiamy i wspólnie potem rozwijamy, bazując na własnym unikalnym doświadczeniu w edukacji. Chciałbym, żeby dzięki takim produkcjom wywołać po pewnym czasie oczywiste skojarzenie – mówisz przedszkole, myślisz MAC – mówi Maciej Barański kierujący komunikacją marketingową w Grupie MAC. – W przeciwieństwie do kosztownych kampanii z sektora FMCG, my tworzymy kampanie adresowane do wąskiej, szczególnej grupy odbiorców, w tym przypadku nauczycieli wychowania przedszkolnego. Opowiadanie kamerą o ich pracy i powołaniu to czysta przyjemność – dodaje.
Kampania „Wokół przedszkola” prowadzona jest także w materiałach drukowanych. Wydawca umieszcza znak z nazwą kampanii na okładkach publikacji i kart pracy do przedszkola. „Wokół przedszkola” określa kompleksowe podejście wydawcy do potrzeb współczesnej edukacji na poziomie przedszkola.
Zdjęcia do filmów powstawały w styczniu w Przedszkolu nr 28 w Kielcach i Przedszkolu Samorządowym w Strawczynie. Autorem scenariuszy jest Aleksandra Bieda, za zdjęcia odpowiadali Redot Film (Piotr Domagała i Jacek Gołda), za reżyserię Kamil Grenda i Maciej Barański. Ścieżka dźwiękowa powstawała do gotowych zdjęć. Skomponowali ją Essex z Kielc i pochodzący z Lublina Szczepan – muzyk, multiinstrumentalista i kompozytor. Obaj tworzą projekt studio muzyczne Ochenta Music.
Zobacz wideo:

Ten dzień

Czarodziejka

Mój idol

 

 

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: Grupa MAC