Burda: nowa spółka wydawnicza w segmencie skierowanym do dzieci

Burda: nowa spółka wydawnicza w segmencie skierowanym do dzieci

Przegląd

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0

W związku z ciągłym rozwojem biznesu wydawniczego w segmencie skierowanym do dzieci firma Hubert Burda Media podjęła strategiczną decyzję wzmocnienia swojej struktury wydawniczej. W związku z tym w Polsce powstanie osobna spółka  zarządzana przez należącą do Hubert Burda Media firmę Blue Ocean, która przez ostatnie lata z sukcesem rozwija ww . segment w Niemczech, będąc partnerem dla marek takich jak m.in. LEGO czy PLAYMOBIL.

 

Od 1 marca obecny Dyrektor Dystrybucji Burda Publishing Polska – Mariusz Ryznar obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego w nowo powstałej strukturze i koncentruje się na dalszym rozwoju magazynów i kolekcji skierowanych do dzieci (w Polsce i na innych rynkach międzynarodowych).

 

W związku z tym, jest nam niezwykle miło poinformować, że zmieniają się role: Katarzyny Sobańskiej–Helman, Tomasza Kałuży i Łukasza Wolaka:

 

  • Katarzyna Sobańska-Helman, która przez ostatnie lata z sukcesem zarządzała biznesem książkowym Burdy w Polsce wchodzi w skład Zespołu Zarządzającego i obejmuje stanowisko  Chief Business Development Officera (CBDO), odpowiedzialnego za obszar nowych mediów drukowanych (new print) i partnerstwa biznesowego. W nowej roli będzie odpowiadała za dalszy rozwój biznesu książek, kolekcji Burdy, prenumeraty oraz koncentrowała się na budowaniu nowych relacji z partnerami zewnętrznymi. Katarzyna Sobańska–Helman będzie raportowała do CEO Alexandra Sorga.

  • Tomasz Kałuża zostaje Dyrektorem Dystrybucji i będzie odpowiadał za dystrybucję wszystkich magazynów i kolekcji wydawanych i zarządzanych przez Burdę. Będzie on raportował do Justyny Namięty. Tomasz Kałuża jest absolwentem Uniwersytetu Opolskiego oraz Politechniki Wrocławskiej na kierunku zarządzanie produkcją. Ma MBA w Polsko-Amerykańskiej Szkole Biznesu przy Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

  • Łukasz Wolak awansuje na stanowisko Dyrektora Działu Książek . Będzie odpowiadał za wszystkie aspekty zarządzania operacyjnego i dalszy rozwój biznesu książkowego. Będzie raportował do Katarzyny Sobańskiej–Helman.

Nie zmienia się rola Piotra Pietrzaka – w dalszym ciągu będzie on kierował działem subskrypcji i będzie raportował do Katarzyny Sobańskiej–Helman.

 

Katarzyna Sobańska-Helman – Chief Business Development Officer

Od połowy 2015 roku zarządza działem książek Burdy w Polsce. W nowej roli Chief Business Developement Officera odpowiada za dalszy rozwój biznesu książek, kolekcji Burdy, prenumeraty oraz koncentruje się na budowaniu nowych relacji z partnerami zewnętrznymi.

 

Doświadczenie zdobyła w ciągu 19 lat pracy jako dyrektor zarządzający w firmach z kapitałem zagranicznym i strukturach międzynarodowych. Kasia była poprzednio dyrektorem generalnym w RBA Polska (kolekcje), zaś wcześniej piastowała analogiczne stanowisko w Hachette Livre Polska (książki i kolekcje). Pracę na rynku wydawniczym rozpoczęła w Bertelsmann Media („Świat Książki”), gdzie zarządzała i rozwijała sieć księgarni jako dyrektor sieci sprzedaży. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, tytuł doktora ekonomii uzyskała w SGH.

 

Tomasz Kałuża – Dyrektor Dystrybucji

Tomasz pracuje w Burdzie od 2017 roku. Wcześniej przez 16 lat w był Dyrektorem ds. Kolportażu Phoenix Press i przez 7 lat Dyrektorem Oddziału w Kolporterze.

 

Łukasz Wolak – Dyrektor Działu Książek

Łukasz Wolak jest związany z Burda International Poland od prawie 4 lat: był Dyrektorem Działu Sprzedaży i Marketingu Wydawnictwa Burda Książki, wcześniej Dyrektorem Handlowym. Z rynkiem książek jest związany od 11 lat w obszarach retail i editorial. Przed Burdą pracował m.in. w Grupie Empik i Wydawnictwie Pascal. Jest absolwentem administracji na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

Piotr Pietrzak – Menadżer ds. subskrypcji

Pracuje w Burdzie od 2014 roku. Wcześniej w Gruner+Jahr wspierał procesy dystrybucyjne na rynku B2B. Przez 17 lat pracował dla dystrybutora prasy, gdzie był m.in. był dyrektorem pionu kolportażu i logistyki oraz Dyrektorem Oddziału Krajowej Dystrybucji. Ukończył Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, ma studia podyplomowe m.in. z organizacji i zarządzania dystrybucją .

 

 

 

 

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Burda Polska

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.