Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Przegląd

Uniwersytet Warszawski – Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa

pragnie poinformować, że niebawem swą kolejną edycję rozpoczną

 

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa.

Są jeszcze wolne miejsca.

 

Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.

Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2016 r. do lipca 2017 r., egzamin końcowy we wrześniu 2017. Zajęcia odbywają się co kilka tygodni (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. 13.15), 5 razy w semestrze, łącznie przewidziano ok. 160 godz.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, prawem autorskim, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishingiem.

Nabór prowadzi się do wyczerpania limitu miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zajęcia rozpoczną się w listopadzie.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (opłaty w ratach bez odsetek).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.

Zajęcia prowadzą m.in.:

Włodzimierz Albin  (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Matuszewski – zarządzanie wydawnictwem

Jacek Włodarczyk (Book Marketing Research, Copernicus Center Press) – marketing wydawniczy

mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris) – prawo autorskie

Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) – książka i prawo

Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją

dr Andrzej Rostocki (d. Uniwersytet Łódzki) – public relations na rynku książki

red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) – estetyka książki

dr Grzegorz Boguta (były prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki

Bogdan Klukowski (b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie

Paweł Filar (współwłaściciel hurtowni Platon) – problemy hurtu

Arkadiusz Seidler (Audioteka, b. dyr. do spraw marketingu w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) – relacje wydawca – hurtownik – księgarz (jak współpracować?), książki audio

red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe

Beata Stasińska (W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw

Iwonna Stefańska (b. kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji

red. Hanna Maria Giza (PR II) – dziennikarz wobec rynku książki

Piotr Kowalczyk (Ebook Friendly)self-publishing, e-książki na świecie

Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e- i audio – książki w Polsce

dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci

Sonia Draga, Barbara Jóźwiak, Piotr Kierył, Jarosław Matuszewski, ks. Leszek Skorupa – różne segmenty polskiego rynku książki

Rekrutacja elektroniczna poprzez stronę: www.irk.podyplomowe.uw.edu.pl/pl

Dodatkowe informacje:

dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)

Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Nowy Świat 69, III p., pok. 139

e-mail: achamera@uw.edu.pl

dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)

e-mail: marektob@wp.pl

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.