Klasyka: Reaktywacja. Zaproszenie dla księgarzy
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
Tego lata zachęcamy księgarzy do promowania, a czytelników do czytania wydanych ostatnio w Polsce pozycji literatury światowej, dzieł wybitnych i klasycznych – nawet jeśli dotąd szerzej nieznanych. W ramach akcji „Klasyka: Reaktywacja″ wspólnie z naszymi partnerami: „Gazetą Wyborczą”, „Książkami. Magazynem do czytania”, Programem Trzecim Polskiego Radia i Lubimyczytać.pl zachęcamy do lektury książek, pierwotnie publikowanych od końca XIX wieku do lat 80. wieku ubiegłego, które czytane po latach okazują się świeże i zaskakująco aktualne, jednak giną w powodzi nowszych tytułów.
Lista książek została ułożona przez zespół księgarzy, krytyków i dziennikarzy (Karol Pęcherz z wrocławskiej księgarni Tajne Komplety, Viola Wojda z gdańskiej księgarni Firmin, Tomasz Brzozowski prowadzący w Warszawie księgarnię Czuły Barbarzyńca, Jerzy Sosonowski z radiowej Trójki, Łukasz Grzymisławski i Juliusz Kurkiewicz z „Gazety Wyborczej”, Izabella Kaluta i Szymon Kloska z Instytutu Książki) i obejmuje rzeczy wydane lub wznowione w ostatnim roku. Dziesięć wybranych książek to:
- Ponad światem Paula Bowlesa (Świat Książki),
- Fabryka absolutu Karela Capka (Dowody na Istnienie),
- Dom i jego głowa Ivy Compton-Burnett (W.A.B.),
- Zatracenie Osamu Dazai (Czytelnik),
- Obrazy Włoch. Florencja Pawła Muratowa (Zeszyty Literackie),
- Zabite Jorge Ibarguengoitii (Universitas),
- Pogarda Alberto Moravii (W.A.B.),
- Rzeczy Georges’a Pereca (Lokator),
- Krypta kapucynów Josepha Rotha (Austeria),
- Profesor Stoner Johna Williamsa (Sonia Draga).
Od początku lipca co tydzień na stronie Instytutu Książki oraz na Wyborcza.pl będziemy szerzej prezentować po jednej z tych książek.
Zapraszamy księgarzy do wzięcia udziału w kampanii „Klasyka: Reaktywacja” i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i naszych partnerów.
Akcja „Klasyka: Reaktywacja” poza promocją wartościowych książek, ma podkreślić, że księgarnie są miejscem najbardziej sprzyjającym odkryciom literackim, a to za sprawą księgarzy, których wybory, wiedza i doświadczenie sprawiają, że miejsce ich pracy jest czymś więcej niż sklepem.
Przyłączenie się do kampanii jest proste. Po pierwsze, należy do nas napisać (na adres biuro@instytutksiazki.pl). Po otrzymaniu informacji o przyjęciu zgłoszenia księgarnia staje się uczestnikiem kampanii, co oznacza że przez 10 tygodni trwania akcji (od 1 lipca 2015 do 13 września):
- posiada w swojej ofercie i eksponuje wszystkie książki z listy
- otrzymuje druki towarzyszące kampanii
- otrzymuje wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów
Zainteresowane księgarnie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń na adres biuro@instytutksiazki.pl
Partnerzy akcji: „Gazeta Wyborcza”, „Książki. Magazyn do czytania”, Program Trzeci Polskiego Radia i Lubimyczytać.pl
„Klasyka: Reaktywacja” będąca częścią międzynarodowego Projektu Schwob, zainicjowanego przez Niderlandzki Fundusz Literatury, jest organizowana w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Artykuły powiązane:
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.