Klasyka: Reaktywacja. Zaproszenie dla księgarzy

Przegląd

Instytut KsiązkiTego lata zachęcamy księgarzy do promowania, a czytelników do czytania wydanych ostatnio w Polsce pozycji literatury światowej, dzieł wybitnych i klasycznych – nawet jeśli dotąd szerzej nieznanych. W ramach akcji „Klasyka: Reaktywacja″ wspólnie z naszymi partnerami: „Gazetą Wyborczą”, „Książkami. Magazynem do czytania”, Programem Trzecim Polskiego Radia i Lubimyczytać.pl zachęcamy do lektury książek, pierwotnie publikowanych od końca XIX wieku do lat 80. wieku ubiegłego, które czytane po latach okazują się świeże i zaskakująco aktualne, jednak giną w powodzi nowszych tytułów.

Lista książek została ułożona przez zespół księgarzy, krytyków i dziennikarzy (Karol Pęcherz z wrocławskiej księgarni Tajne Komplety, Viola Wojda z gdańskiej księgarni Firmin, Tomasz Brzozowski prowadzący w Warszawie księgarnię Czuły Barbarzyńca, Jerzy Sosonowski z radiowej Trójki, Łukasz Grzymisławski i Juliusz Kurkiewicz z „Gazety Wyborczej”, Izabella Kaluta i Szymon Kloska z Instytutu Książki) i obejmuje rzeczy wydane lub wznowione w ostatnim roku. Dziesięć wybranych książek to:

  1. Ponad światem Paula Bowlesa (Świat Książki),
  2. Fabryka absolutu Karela Capka (Dowody na Istnienie),
  3. Dom i jego głowa Ivy Compton-Burnett (W.A.B.),
  4. Zatracenie Osamu Dazai (Czytelnik),
  5. Obrazy Włoch. Florencja Pawła Muratowa (Zeszyty Literackie),
  6. Zabite Jorge Ibarguengoitii (Universitas),
  7. Pogarda Alberto Moravii (W.A.B.),
  8. Rzeczy Georges’a Pereca (Lokator),
  9. Krypta kapucynów Josepha Rotha (Austeria),
  10. Profesor Stoner Johna Williamsa (Sonia Draga).

Od początku lipca co tydzień na stronie Instytutu Książki oraz na Wyborcza.pl będziemy szerzej prezentować po jednej z tych książek.

Zapraszamy księgarzy do wzięcia udziału w kampanii „Klasyka: Reaktywacja” i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i naszych partnerów.

Akcja „Klasyka: Reaktywacja” poza promocją wartościowych książek, ma podkreślić, że księgarnie są miejscem najbardziej sprzyjającym odkryciom literackim, a to za sprawą księgarzy, których wybory, wiedza i doświadczenie sprawiają, że miejsce ich pracy jest czymś więcej niż sklepem.

Przyłączenie się do kampanii jest proste. Po pierwsze, należy do nas napisać (na adres biuro@instytutksiazki.pl). Po otrzymaniu informacji o przyjęciu zgłoszenia księgarnia staje się uczestnikiem kampanii, co oznacza że przez 10 tygodni trwania akcji (od 1 lipca 2015 do 13 września):

    1. posiada w swojej ofercie i eksponuje wszystkie książki z listy
    2. otrzymuje druki towarzyszące kampanii
    3. otrzymuje wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów

Zainteresowane księgarnie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń na adres biuro@instytutksiazki.pl

Partnerzy akcji: „Gazeta Wyborcza”, „Książki. Magazyn do czytania”, Program Trzeci Polskiego Radia i Lubimyczytać.pl

„Klasyka: Reaktywacja” będąca częścią międzynarodowego Projektu Schwob, zainicjowanego przez Niderlandzki Fundusz Literatury, jest organizowana w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: promocje

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.