FESTIWAL KOMIKSOWA WARSZAWA
KLUB ŚWIATA KOMIKSU WYDAWNICTWA EGMONT
NA FESTIWALU KOMIKSOWA WARSZAWA
PODCZAS VI WARSZAWSKICH TARGÓW KSIĄŻKI
W DNIACH 14-17.05.2015!
Wydawnictwo EGMONT – KOMIKSY, GRY PLANSZOWE
STOISKO Numer 323/G, Galeria
Stadion Narodowy, Warszawa
KLUB ŚWIATA KOMIKSU zaprasza do odwiedzenia Warszawskich Targów Książki. Wszyscy zwiedzający będą mogli poznać liczne nowości wydawnictwa Egmont, a także spotkać się z ulubionymi autorami. Gośćmi specjalnymi będą: Dave Johnson, Grażyna Fołtyn-Kasprzak oraz Zbigniew Kasprzak. Zapraszamy także po autografy laureatów Konkursu na komiks dla dzieci im. Janusza Christy.
Specjalnie dla fanów gier planszowych przygotowaliśmy premierę gry Władca Pierścieni oraz gry planszowej na podstawie znanego komiksu Tytus, Romek i A’Tomek. Instruktorzy Egmontu będą pokazywać gry i uczyć ich reguł (Poziom 0. Biznes Klub, Strefa 21a/BC).
Zrób sobie zdjęcie ze Smerfem! W związku z premierą 2 tomów słynnej serii komiksowej, stoisko Egmontu odwiedzą niebieskie ludziki. Zapraszamy od czwartku do niedzieli.
Specjalnie dla fanów komiksu i planszówek z okazji Jubileuszu 25 Lat Wydawnictwa Egmont wszystkie albumy komiksowe i gry planszowe będą sprzedawane
w promocyjnych cenach z 25% rabatem.
Wśród nowości:
Superman. Czerwony syn, seria DC Deluxe
YANS, tom 3
Pasażerowie wiatru, seria Kanon Komiksu (ostatni tom)
Thorgal, Młodzieńcze lata, tom 3, Runa
Armada, tom 17, Chłód
Smerf Reporter i Smerfy Hazardziści
Batman Detective Comics, tom 4, Gniew
Obrazy Grozy: Amerykański Wampir, tom 3, prapremiera
Obrazy Grozy: Amerykański Wampir, tom 1, (dodruk wydania z 2011 r.)
Szklane Miecze, tom 1, Yama, prapremiera
Gra planszowa TYTUS, ROMEK I A’TOMEK
Gra Władca pierścieni
Wydarzeniem tegorocznej Komiksowej Warszawy będzie z pewnością obecność Dave’a Johnsona oraz Zbigniewa i Grażyny Kasprzaków.
Plan spotkań z autorami i redaktorami związanymi z Klubem Świata Komiksu
CZWARTEK – NIEDZIELA 14 – 17.05.2015,
10:00-18.00, Poziom 0. Biznes Klub Strefa 21a/BC
Przedpremierowe pokazy gry planszowej: TYTUS, ROMEK I A’TOMEK
PIĄTEK – 15.05.2015, 16:00-16:45, sala Paryż A
Egmont Polska – Spotkanie z redaktorem naczelnym Klubu Świata Komiksu, Tomaszem Kołodziejczakiem, który przedstawio najważniejsze wydarzenia wydawnicze KŚK w 2015 roku.
SOBOTA – 16.05.2015
10:20, Kanapa Literacka
Jak się kładzie kolor w komiksach – spotkanie z kolorystkami komiksów
(Grażyna „GRAZA” Fołtyn-Kasprzak, Anne-Claire Jouvray, Brigitte Findakly)
12:00 – 12.45, sala Paryż A
Spotkanie z amerykańskim rysownikiem – Davem Johnsonem
15:15-16:00, sala Paryż A
Polskie gwiazdy komiksu frankońskiego – spotkanie ze Zbigniewem Kasprzakiem i Grażyną „Grazą” Fołtyn-Kasprzak
NIEDZIELA – 17.05.2015, 16:00, Sala Londyn A
Warsztaty komiksowe – Dave Johson
Harmonogram dedykacji i autografów
Czwartek, 14 maja 2015
13.00 – 14.00
Zbigniew Kasprzak i Grażyna „Graza” Fołtyn-Kasprzak
Piątek, 15 maja 2015
13.00 – 14.00
Zbigniew Kasprzak i Grażyna „Graza” Fołtyn-Kasprzak
15.00 – 16.00
Dave Johnson
Sobota, 16 maja 2015
10.00 – 11.00
scen. Maciej Kur i rys. Piotr Bednarczyk autorzy „Lila i Puta”
11.00 – 12.00
Stoisko EGMONT
scen. Maciej Kur i rys. Piotr Bednarczyk autorzy „Lila i Puta”
12.00 – 13.00
Zbigniew Kasprzak
i Grażyna „Graza” Fołtyn-Kasprzak
12.00 – 13.00
Stoisko EGMONT
January Nestor Misiak autor “Wszystko będzie dobrze”
13.00 – 14.00
Dave Johnson
13.00 – 14.00
January Nestor Misiak autor „Wszystko będzie dobrze”
13.00 – 14.00
Stoisko EGMONT
rys. Jakub Grochola autor „Tomka i Jacka”
14.00 – 15.00
rys. Jakub Grochola autor „Tomka i Jacka”
14.00 – 15.00
Stoisko EGMONT
rys. Przemysław Surma i scen. Jakub Syty, autorzy „Kubatu”
17.00 – 18.00
rys. Przemysław Surma i scen. Jakub Syty, autorzy „Kubatu”
Niedziela, 17 maja 2015
11.00 – 12.00
Zbigniew Kasprzak i Grażyna „Graza” Fołtyn-Kasprzak
14.00 – 15.00
Dave Johnson
ZAPRASZAMY DO ODWIEDZENIA STOISKA EGMONT, 323/G
W kolekcji DC Deluxe ukazują się najwybitniejsze albumy komiksowe wydane przez DC Comics na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Superman – Czerwony Syn z 2003 roku to jeden z najsłynniejszych tytułów ukazujących alternatywne losy znanych bohaterów.
W tej historii statek kosmiczny ląduje awaryjnie na Ziemi, mając
na pokładzie noworodka, który pewnego dnia stanie się najpotężniejszą istotą na planecie. Jednak chłopiec nie zostanie wychowany w Smallville w Kansas. Jego nowym domem staje się kołchoz w Związku Radzieckim! I tak przybysz z innego świata, który potrafi zmieniać bieg rzek, zginać stal gołymi rękoma zostaje obrońcą robotników, walczy za socjalizm i Stalina oraz o rozszerzenie na cały świat Układu Warszawskiego. Mark Millar jest szkockim scenarzystą komiksowym, wielokrotnie nominowanym do Nagrody Eisnera autorem m.in.: The Authority, The Ultimates, Marvel Knights Spider-Man, Ultimate Fantastic Four, Civil War, a także przeniesionych na ekran Wanted i Kick-Ass.
Trzeci tom wydania zbiorczego serii science fiction o przygodach kosmicznego agenta Yansa. Seria była niegdyś wielkim przebojem na rynku europejskim i do dziś ma wiernych fanów. Dzięki spotkaniu artystów z obu stron żelaznej kurtyny historia powstawania Yansa jest równie zajmująca, jak sama fabuła cyklu.
Pod koniec lat 80. XX wieku, kiedy prace nad Thorgalem stały się bardzo intensywne, rysownik Yansa Grzegorz Rosiński postanowił znaleźć godnego zastępcę, który kontynuowałby historię o przygodach kosmicznego agenta. Wybrał Zbigniewa Kasprzaka, pseudonim Kas. Artystyczny efekt tego spotkania zaskoczył zarówno wydawców, jak i samych twórców i w efekcie Kas został nowym rysownikiem kolejnych części Yansa.
W końcowych epizodach serii scenarzysta A.-P. Duchâteau dokonał istotnych zmian w fabule. Centralne miejsce opowieści zajęły nowe postaci, córki Orchidei i Yansa, które wzbogaciły uniwersum fantastycznego dreszczowca. Kas uwielbiał je rysować. – Dzięki nowym elementom mogłem nadać serii moje własne piętno. Ten podcykl silniej koncentruje się na rodzinie i dzieciach – wspominał.
Trzeci tom wydania zbiorczego zawiera cztery ostatnie pełnometrażowe epizody serii, a ponadto bogato ilustrowany materiał przedstawiający twórczość Zbigniewa Kasprzaka, wewnętrzne przemiany zachodzące w serii, a także okoliczności, w jakich doszło do zawieszenia wydawania dalszych albumów.
Dramat historyczny rozgrywający się na tle francusko-angielskiej wojny o kolonie. Para awanturników – dziewczyna podająca się za hrabinę oraz marynarz oskarżony o morderstwo – trafia na statek płynący do Nowego Świata. Czy znajdą tam swoje szczęście?
W warstwie graficznej uderzający jest realizm i niezwykła precyzja, z jaką autor odtwarza nawet najdrobniejsze szczegóły epoki.
François Bourgeon uznawany jest za najwybitniejszego współczesnego twórcę francuskiego komiksu historycznego. Za swoje prace był wielokrotnie nagradzany w kolejnych edycjach Międzynarodowego Festiwalu Komiksu w Angoulême. Innym słynnym komiksowym dziełem Bourgeona jest średniowieczny tryptyk Towarzysze zmierzchu.
Trzeci tom fascynującej, mrocznej opowieści o wampirach. Są lata 40. XX wieku, trwa druga wojna światowa. Rzeki krwi spływają od cesarskiej Japonii po nazistowskie Niemcy. Ale to nic w porównaniu z grozą, którą rozpętają siły Osi, jeśli uda im się opanować broń ostateczną – wampiry!
Na wyspie nieopodal Japonii nowy drapieżny gatunek wampira może zostać wykorzystany do samobójczych ataków na całą ludzkość. W zamku w Europie Wschodniej wampirza rasa panów gromadzi się, by stworzyć własną Rzeszę. Teraz wampiry i łowcy wampirów znaleźli się w ogniu walki, a Skinner Sweet, pierwszy amerykański wampir, trafia na linię frontu. Zarówno on sam, jak i podziemna armia jego najgroźniejszych wrogów muszą współdziałać, by pokonać przymierze Osi z nieumarłymi. Bo w cieniu swastyki i ogniu wschodzącego słońca mogą spłonąć nawet amerykańskie wampiry.
Oto nowy rozdział bestsellerowej serii komiksowej autorstwa Scotta Snydera (Batman, Swamp Thing) i rysowników Rafaela Albuquerque (Blue Beetle), Seana Murphy’ego (Joe The Barbarian) i Danijela Zezeli (Scalped), w którym poznajemy nowy, krwawy aspekt koszmaru wojny!
Scott Snyder stworzył bogatą, historyczną mitologię krwiopijców – napisał recenzent USA Today.
Cykl filmów animowanych o Smerfach jest jedną z najbardziej znanych na świecie bajek ekranu. Nim jednak niebieskie postaci zaistniały w filmach, zdobyły miliony czytelników, występując
w komiksach autorstwa Peyo. Komiksowe Smerfy powracają
na polski rynek w albumie Smerf Reporter i Smerfy Hazardziści!
Trzecia część serii fantasy opowiadającej o młodzieńczych przygodach Thorgala, przybysza z gwiazd żyjącego pośród wikingów Północy.
Thorgal wyrasta z wieku dziecięcego i staje się młodym mężczyzną. Codziennie ćwiczy się w sztuce walki, gdyż ma plan, dzięki któremu będzie mógł zacząć wieść wspólnie z Aaricią życie z dala od nieprzyjaznych ich związkowi współplemieńców. Tymczasem w osadzie wikingów trwają przygotowania do święta powitania lata. Na ceremonię ma przybyć wielu możnych gości oraz konkurenci do ręki córki króla Gandalfa – czyli właśnie Aaricii. Pośród przybyszów są zarówno bogaci jarlowie, jak i wodzowie zbrojonych drużyn, a nawet tajemnicza skjaldmö – dziewica wojowniczka. Niektórzy goście mają jednak niecne plany wobec gospodarzy… Czy Thorgalowi uda się uchronić ukochaną od niechcianego zamążpójścia za któregoś z zalotników? I po co na święto przyjechała piękna skjaldmö, która potrafi walczyć lepiej niż najmężniejszy drużynnik Gandalfa?
Autorami serii Thorgal: Młodzieńcze lata są francuski scenarzysta Yann Le Pennetier oraz rosyjski rysownik Roman Surżenko. Oprócz tego cyklu wspólnie tworzą też inną historię z uniwersum Thorgala – Louve, opowiadającą o przygodach córki ciemnowłosego wikinga.
Siedemnasta część bestsellerowej serii science fiction o przygodach Navis, jedynej przedstawicielki ludzkiej rasy w Armadzie – wielkim konwoju statków kosmicznych przemierzających wszechświat.
Navis nie pracuje już w służbach specjalnych Armady, obecnie wraz z Bobo i Snivelem prowadzi własną agencję do zadań specjalnych. Chociaż jej stosunki z władzami konwoju nie są najlepsze, zgadza się przyjąć od przewodniczącego rady Armady propozycję odbycia tajnej misji, kiedy dowiaduje się, że ma polecieć na planetę Tri-JJ 768. Właśnie tam przed laty przeżyła największą miłość, także tam nadal mieszka ojciec jej jedynego dziecka. A poza tym na tej wyprawie agentka spodziewa się sporo zarobić. Musi tylko wykraść z najlepiej strzeżonego muzeum planety pewien kamień o niezwykłych mocach, ale to nie powinno sprawić jej większych problemów. Okazuje się jednak, że nie ona jedna pragnie zdobyć ten przedmiot, co więcej, na Tri-JJ 768 nadal trwa krwawa wojna domowa. Niezbyt trudne zadanie zamienia się więc w walkę o przetrwanie…
Armada jest tworzona przez duet francuskich autorów – scenarzystę Jeana Davida Morvana i rysownika Philippe’a Bucheta, którzy współpracują też przy kilku innych seriach: W poszukiwaniu odpowiedzi, Nomad, Spirou i Fantasio, Navis.
Czwarty tom przygód Batmana w serii Batman Detective Comics prezentującej zmagania Mrocznego Rycerza z kryminalnymi zagadkami Gotham.
W tym tomie Batman próbuje walczyć z zarazą zamieniającą zwykłych mieszkańców w potwory, ściera się z władcą przestępczego świata, który walczy zarówno z herosami, jak i złoczyńcami, czy też jako mistrz sztuk walki usiłuje pokonać zabójczynię posiadającą mistyczne zdolności. Mroczny Rycerz zrobi wszystko, co w jego mocy, aby uratować swoje miasto.
Batmana wspierają obrońcy prawa. Oficerowie z Komendy Policji w Gotham narażają życie każdego dnia, aby chronić niewinnych i stawiać przestępców przed wymiarem sprawiedliwości. Ich życiu zagraża niebezpieczeństwo. Na ulicach miasta pojawił się seryjny zabójca zabijający wyłącznie policjantów. Przedstawia się jako Gniew…
Wielokrotny zdobywca nagrody Eisnera, scenarzysta John Layman (Chew) oraz utalentowani rysownicy – Jason Fabok (Batman: Mroczny Rycerz), Andy Clarke (Batman And Robin), Scott Eaton (Forever Evil: Arkham War) przedstawiają opowieść o przemocy i zemście!
Pierwsza część wspaniale narysowanej historii fantasy o wojowniczce Yamie, która wbrew własnej woli wplątuje się w walkę o ocalenie świata przed kosmiczną katastrofą.
Yama przychodzi na świat jako córka wodza osady i jego pięknej żony Tęczy. Dziewczynka nie potrafi usiedzieć na miejscu, poluje nawet w pełnym niebezpiecznych stworów lesie, do którego mieszkańcy jej wioski nie odważają się zapuszczać. W okolicy grasują też łupieżcy Orlanda, samozwańczego władcy okolicznych ziem.
Pewnego dnia niebo rozbłyska niezwykłymi ogniami. Jeden z płonących pocisków, który okazuje się szklanym mieczem o magicznej mocy, spada nieopodal osady Yamy. Jej ojciec uznaje to za znak od niebios, by jego współplemieńcy zbuntowali się przeciw Orlandowi. Ale wieśniacy boją się przeciwstawić najemnikom tyrana. Wódz wioski ginie, jego żona zostaje uprowadzona, a córka poprzysięga zemstę wodzowi najeźdźców. Wkrótce okazuje się jednak, że świat zmaga się ze znacznie poważniejszym problemem niż zwykły tyran… Tak zaczyna się saga o wojowniczce Yamie i niebiańskich mieczach.
Szklane miecze są tetralogią stworzoną przez duet autorek – piszącą opowieści fantastyczne, historyczne i przygodowe francuską scenarzystkę Sylviane Corgiat (ur. 1955 r.) oraz włoską rysowniczkę Laurę Zuccheri (ur. 1971 r.), dla której cykl o Yamie jest pierwszą międzynarodową produkcją (wcześniej publikowała tylko na rynku włoskim).
Kultowi bohaterowie teraz w grze planszowej!
Każdy gracz stara się stworzyć jak najciekawsze komiksy z udziałem bohaterów, postaci, pojazdów i stworów wymyślonych przez Papcia Chmiela. Za pomocą debilarów licytuje cenne elementy komiksu (takie jak Rozalia i wannolot, Tytus i profesor Talent, karbulot i duszek). Skończone komiksy nagradzane są kokosami o różnej wartości punktowej. Gracze otrzymują też punktowane ordery za specjalne osiągnięcia (np. za najlepszy komiks). Wygra gracz, który na koniec gry zdobędzie najwięcej punktów.
Gra spodoba się wszystkim fanom Tytusa – w wieku od 8 do 108 lat! Ciekawe reguły zapewnią dobrą zabawę także tym graczom, którzy nie znają komiksu.
Autor reguł gry: Reiner Knizia
Ilustracje na podstawie komiksu stworzonego przez Henryka Jerzego Chmielewskiego
Zniszcz Pierścień w Ogniu Przeznaczenia!
Jesteś Powiernikiem Pierścienia. Twoim zadaniem jest dotrzeć do Mordoru i zniszczyć pierścień. Nie będzie to proste. Droga jest pełna niebezpieczeństw, a Nazgule już ruszyły twoim tropem.
W swojej turze wykonuje się kilka rzutów kostkami. Wyniki na kostkach pozwalają na podejmowanie różnych działań, na przykład ruch na planszy czy walkę z Orkami. Każdy rzut to ryzyko pojawienia się Nazgula. Jeśli za bardzo zaryzykujesz, możesz odpaść z gry!
Gra dla 2–4 w wieku 8–108 lat.
Autor gry: Michael Rieneck
Ilustracje: Jon Hodgson i Suzanne Helmigh
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.