Wilga – podsumowanie 2012 roku

Wilga – podsumowanie 2012 roku
Wydawnictwo Wilga w ciągu 20 lat wypracowało silną pozycję i markę wydawcy książek dla dzieci. W ofercie znajdują się pozycje należące do klasyki literatury oraz książki debiutujących autorów. Publikacje są nowoczesne i pomysłowe przy zachowaniu najwyższego poziomu edytorskiego. Dzięki niekonwencjonalnym rozwiązaniom rozbudzają zdolności intelektualne i manualne dzieci. Dla starszych Wilga proponuje książki tradycyjne: baśnie, wierszy, książki popularnonaukowe. Ostatnio wydawnictwo intensywnie rozwija katalog literatury dla młodzieży.

Wilga ma własną sieć przedstawicieli handlowych, którzy obsługują księgarnie, lokalne hurtownie, hipermarkety, megastory i inne punkty sprzedaży. Od sierpnia 2011 roku wydawnictwo wchodziło w skład wydawniczej części Grupy Empik (NFI EMF). W 2012 roku połączyło się z Wydawnictwem W.A.B. i Wydawnictwem Buchmann, tworząc Grupę Wydawniczą Foksal.

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w ubiegłym roku były:

  • ZABAWY DWULATKA AKADEMIA MALUCHA
  • ZABAWY TRZYLATKA AKADEMIA MALUCHA
  • ZABAWY CZTEROLATKA AKADEMIA MALUCHA
  • ZABAWY PIĘCIOLATKA AKADEMIA MALUCHA
  • ĆWICZENIA DLA DWULATKA. FILEMON
  • ĆWICZENIA DLA TRZYLATKA. FILEMON
  • ĆWICZENIA DLA CZTEROLATKA. FILEMON
  • ZABAWY PIĘCIOLATKA AKADEMIA MALUCHA
  • BAŁWANEK (KSIĄŻKA Z WYKROJNIKIEM)
  • ŚWIĘTY MIKOŁAJ (KSIĄŻKA Z WYKROJNIKIEM)

W 2012 roku Wydawnictwo Wilga zanotowało przychody ze sprzedaży książek na poziomie 21,09 mln zł, co daje 49,6% wzrost w stosunku do roku 2011.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 391 tytułów, w tym 203 nowości. Łącznie sprzedano 3,8 mln egz. książek w średniej cenie 5,52 zł za egz. 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.