Wilga – podsumowanie 2011 roku

Wilga – podsumowanie 2011 roku
 
Wydawnictwo Wilga w ciągu 20 lat wypracowało silną pozycję i markę wydawcy książek dla dzieci. W ofercie znajdują się pozycje należące do klasyki literatury oraz książki debiutujących autorów. Publikacje są nowoczesne i pomysłowe przy zachowaniu najwyższego poziomu edytorskiego. Dzięki niekonwencjonalnym rozwiązaniom rozbudzają zdolności intelektualne i manualne dzieci. Dla starszych Wilga proponuje książki tradycyjne: baśnie, wierszy, książki popularnonaukowe. Ostatnio wydawnictwo intensywnie rozwija katalog literatury dla młodzieży.

Wilga ma własną sieć przedstawicieli handlowych, którzy obsługują księgarnie, lokalne hurtownie, hipermarkety, megastory i inne punkty sprzedaży. Od sierpnia 2011 roku wydawnictwo wchodzi w skład wydawniczej części Grupy Empik (NFI EMF).

Do najważniejszych wydarzeń 2011 roku Oficyna zalicza:

  • „Drżenie” – Najlepsza książka dla młodzieży 2011
  • „Niepokój” – Najlepsza książka na jesień 2011
  • Poszerzenie katalogu książek dla młodzieży, w tym wydanie trzeciego tomu bestsellera „Numery”
  • Wzrost rozpoznawalności marki w mediach tradycyjnych i wirtualnych

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w ubiegłym roku były:

  • Seria Akademia Malucha
  • Powiastki Beatrix Potter
  • Złota księga bajek
  • Drżenie
  • Niepokój

W 2011 roku Wydawnictwo Wilga zanotowało przychody ze sprzedaży książek na poziomie 14,10 mln zł, co daje 10,8% spadek w stosunku do roku 2010.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 312 tytułów, w tym 101 nowości. Łącznie sprzedano 2,9 mln egz. książek w średniej cenie 5,55 zł za egz.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.