Wydawnictwo Wilga – podsumowanie roku 2009

Wydawnictwo Wilga – podsumowanie roku 2009
Wydawnictwo Wilga istnieje na polskim rynku od 1992 roku i od tego czasu osiągnęło silną pozycję rynkową i markę wydawcy książek dla dzieci i młodzieży. Książki wydawnictwa opracowywane są z największą dbałością o treści, ilustracje i jakość wykonania. Wydawnictwo publikuje dzieła polskich klasyków oraz współpracuje ze znanymi autorami współczesnymi. W publikacjach Wilgi wykorzystywane są prace doświadczonych ilustratorów, jak i artystów młodszego pokolenia. Wydawnictwo Wilga jest jednym z największych wydawców w swoim segmencie rynku. Dysponuje nowoczesną i rozbudowaną siecią dystrybucyjną.

Wyniki Wydawnictwa Wilga za poprzedni rok odzwierciedlają prognozy i ocenę sytuacji na rynku książki z początku 2009 roku. Firma świadomie zdecydowała się na ograniczenie liczby wydawanych tytułów. W zeszłym roku wydawnictwo zanotowało 15,5 mln zł przychodu ze sprzedaży książek. Zysk netto wyniósł 0,07 mln zł. Sprzedano 2,7 mln egzemplarzy książek. Wydano 281 tytułów, w tym 133 nowości. Wydawnictwo systematyczne zwiększa sprzedaż praw do zagranicznych edycji swoich książek. W 2009 roku za granicę sprzedano 80 tytułów i 24 licencje.

W pierwszym półroczu 2010 Wydawnictwo Wilga przygotowuje się do debiutu na rynku New Connect. Na początku marca 2010 przekształcenie firmy w spółkę akcyjną zostało zarejestrowane w KRS. W ramach oferty prywatnej spółka zamierza pozyskać fundusze na inwestycje i nowe projekty, w tym na projekty związane ze wsparciem sprzedaży tytułów za granicę i dalszym rozszerzaniem oferty o tytuły z segmentu literatury młodzieżowej.

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.