Grupa Muza w 2008 roku

Grupa Muza w 2008 roku
Grupa MUZA SA działa na rynku wydawniczym od 1991 roku. Jest spółką akcyjną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 1998 roku. Wydawnictwo prowadzi własny Klub Czytelników i księgarnię internetową. Bierze udział w krajowych i zagranicznych targach książki. Wydaje książki licencyjne oraz opracowuje własne książki i projekty wydawnicze. Pod koniec 2006 roku Muza przejęła 50% udziałów w wydawnictwie Wilga.

Profil wydawniczy obejmuje literaturę piękna, albumy, atlasy, encyklopedie, leksykony, poradniki, słowniki, książki dla dzieci i młodzieży, przewodniki turystyczne.

Grupa zatrudnia 84 pracowników etatowych i kilkuset współpracowników.

 
 
 
Najważniejszymi wydarzeniami, które miały miejsce w Grupie Muza w 2008 roku były:
 
Muza:
  • wydanie z wielkim sukcesem książki „Gra anioła” sprzedaż w 2008 – 171.159 egz.,
  • inwestowanie w rozbudowę oferty literatury polskiej (Hanna Bakuła, Anna Mieszkowska, Krystyna Gucewicz, Aleksander Kościów, Edmund Lewandowski, Katarzyna Bonda, Marta Obuch)
Wilga:

  • wprowadzenie z sukcesem na rynek polski książki dla młodzieży „Tunele”,
  • Wilga została wyłącznym dystrybutorem dziecięcej literatury czeskiej wydawanej przez Wydawnictwo Albatros,
  • podpisanie umowy na wyłączność z koreańskim producentem puzzli trójwymiarowych, światowym liderem w tej dziedzinie
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:
 
Muza: Gra anioła (171.159 egz), Cień wiatru (69.604 egz), Miłość w czasach zarazy (37.256 egz), Tomek w krainie kangurów (29.072 egz), Ślepa wierzba i śpiąca kobieta (21.950 egz), Mały Książę (19.748 egz)
 
Wilga:  „Tunele” Roderick Gordon i Brian Williams (30.065 egz.)

W 2008 roku Grupa Muza zanotowała 15% wzrost przychodów ze sprzedaży książek, które ukształtowały się na poziomie 40,99 mln zł. Sprzedaż online stanowi ok. 4% ogólnych obrotów.

 
 
 
W roku ubiegłym Muza wydała 317 tytułów, w tym 194 nowości. Łącznie sprzedano 1,2 mln egz. książek w średniej cenie 36 zł.
Wilga wydała 459 tytułów, w  tym 312 nowości. Łącznie sprzedano 2,8 mln egz. książek w średniej cenie 10,90 zł.

Plany Muzy na 2009 rok obejmują:

  • wydanie 289 tytułów, w tym 170 nowości,
  • dalszy rozwój poprzez ciągłe poszerzanie oferty wydawniczej,
  • inwestowanie w nowe tytuły wydawane w formie audiobooków i e-booków

Plany Wilgi na 2009 rok obejmują:

  • wydanie 390 tytułów, w tym 160 nowości,
  • zwiększanie oferty książek dla dzieci w wieku 9-14 lat,
  • rozwój w sektorze audiobooków i e-booków

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.