W listopadzie Wydawnictwo wprowadziło na rynek nową formułę książek dla dzieci wydawanych pod wspólnym logo „Magiczny Klub”, opisujących losy popularnych bohaterów kreskówek dedykowanych młodym czytelnikom. „Truskawkowe Ciastko” i „Horseland”, na licencji DIC Entertainment oraz „Code Lyoko” na licencji MoonScoop, to serie które zapoczątkowały „Magiczny Klub”, a wyniki ich sprzedaży skłoniły Zarząd do rozszerzania oferty wydawniczej w tym segmencie. Ponadto jest to segment literatury dziecięcej, w którym Hachette we Francji odnosi sukcesy od ponad 100 lat, zapewniając spółce w Polsce szerokie możliwości licencyjne i wsparcie koncepcyjne.
W 2008 roku wydawnictwo Hachette zdecydowało się na debiut na rynku literatury non-fiction oraz fantasy. Obydwie inwestycje pokazały potencjał skłaniający do kontynuacji rozwoju w tym zakresie.
Kanon literatury non-fiction tworzy seria historii „Pisanych przez życie”, opisujących prawdziwe losy bohaterów żyjących w różnych częściach świata i doświadczonych przez życie.
Już pierwsza książka fantasy wydana przez Hachette: Maximum Ride (Tom I) Jamesa Pattersona, okazała się sukcesem: cały pierwszy nakład 4.200 egzemplarzy sprzedał się w ciągu 3 tygodni od daty publikacji. W pierwszej połowie 2009 roku Hachette planuje wydać kolejne trzy tomy Maximum Ride oraz sprzedającą się z sukcesem zagranicą trylogię zapoczątkowaną tytułem Stoneheart, której autorem jest Charlie Fletcher.
Na liście 25 najlepiej sprzedających się tytułów w 2008 roku 10 tytułów to książki wydane w „Magicznym Klubie”, kolejne 3 to wszystkie wydane do tej pory książki non-fiction, zaś na pierwszym miejscu jest Maximum Ride Jamesa Pattersona (fantasy). Wszystkie podjęte przez firmę inwestycje w nowe segmenty rynku książki zakończyły się sukcesem i zdecydowały o dalszym rozwoju w obranych kierunkach w przyszłych latach.
Stabilnie silnym segmentem, w którym Hachette jest vice-liderem są przewodniki turystyczne. Cieszy sukces autorskiej serii przewodników po Polsce Miejsca Niezwykłe (nowości 2008 roku to SPA i Uzdrowiska oraz Zamki, Turnieje, Rycerze), w której Hachette szykuje kolejne nowości w 2009 roku. Niekwestionowanym liderem wśród serii turystycznych są tradycyjnie Przewodniki Wiedzy i Życia, wydawane na licencji Dorling Kindersley. Seria ta liczy już ponad 70 tytułów a w roku 2009 poszerzy się o kilka pozaeuropejskich destynacji, w tym USA, Kubę, Brazylię i Peru. Wśród tekstowych przewodników praktycznych dynamicznie zwiększa swój udział w rynku seria Globtroter. W segmencie przewodników dla masowego odbiorcy stabilne miejsce zajmowała seria Thomas Cook i TOP10.
W segmencie książki ilustrowanej Hachette odniósł również kilka znaczących sukcesów, wśród których jest nowa seria „Gotowanie z Gwiazdami”, poradniki o winach (Winoteka Hachette) oraz nowości z serii Kolekcja Wiedzy i Życia.
Dynamiczny wzrost obrotu osiągnął dział Kolekcji Hachette, wysiłkiem którego w 2008 roku ukazała się kolekcja Najpiękniejsze Powieści Historyczne, Power Rangers, Wojsko Polskie, Skarby Wiary i Biblioteka Filozofów. Firma kontynuowała również z sukcesem sprzedaż kolekcji ABC Uczę się, skierowanej do najmłodszych.
Rok ubiegły był poza tym rekordowym
W 2008 roku zmienił się prezes spółki, którym została w listopadzie Catherine Cussigh, piastująca stanowisko dyrektora ds. rozwoju międzynarodowego w Hachette Livre SA w Paryżu. Powołanie na prezesa spółki Catherine Cussigh, która zdobyła 8-letnie doświadczenie w Grupie Hachette na stanowisku Dyrektora Generalnego spółki operującej w segmencie literatury, oraz udany debiut Hachette na polskim rynku literatury w 2008 roku, determinują dalszy kierunek rozwoju spółki w Polsce. 2009 – 2011 to lata, w których Grupa Hachette zamierza znacznie umocnić swoją pozycję rynkową w Polsce oraz zwiększyć notowane obroty. Oznacza to dla polskiego oddziału Hachette lata dalszej, intensywnej pracy, zaangażowanie w nowe projekty, wejście w nowe segmenty rynku książki.
W 2008 roku wydawnictwo Hachette Livre Polska osiągnęło przychód ze sprzedaży książek wynoszący 47,59 mln zł wypracowując 28,2% wzrost w stosunku do roku 2007. W roku ubiegłym nakładem wydawnictwa Hachette ukazało się 419 tytułów, w tym 365 nowości.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.