Wydawnictwo Harlequin podsumowało 2007 rok

Wydawnictwo Harlequin podsumowało 2007 rok
Wydawnictwo Arlekin Sp z o.o. i cała grupa Harlequin Enterprises należy do kanadyjskiego medialnego koncernu Torstar, który prowadzi działalność wydawniczą na rynku literatury kobiecej (Harlequin, MIRA Books), na rynku prasowym (dziennik Toronto Star i inne tytuły wydawane na rynku kanadyjskim) i na rynku wydawnictw edukacyjnych (CSEP-Childrens Supplememtary Educational Products). Książki Harlequina są obecne na rynkach w 39 krajach.

Firma Harlequin Enterprises Sp z o.o. powstała w Polsce w październiku 1991 r. i od razu stała się zdecydowanym liderem na rynku nie tylko wydawnictw dla kobiet, ale rynku książki w ogóle. Spółka posiada 80% udziału w rynku. Jest jedną z nielicznych marek która może poszczycić się niemal stuprocentową rozpoznawalnością. Czytelniczką jest co trzecia Polka (37%), młoda bądź w średnim wieku (61% ma od 20 do 49 lat), ze średnim wykształceniem (52%), mieszkająca w małym lub średnim mieście. Firma zatrudnia 16 osób.

 
 
 
W 2007 roku Wydawnictwo Harlequin wypracowało przychód ze sprzedaży książek na poziomie 20,06 mln zł.*, co daje 18,7% wzrost w stosunku do roku 2006. 
 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 304 tytuły, w tym 282 nowości. Łącznie sprzedano 1 807 500 egz. książek. Średnia cena książki ukształtowała się na poziomie 11,10 zł.
Kategorie: Literatura, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.