Media Rodzina w 2007 roku

Media Rodzina w 2007 roku
Media Rodzina jest wydawcą książek dla dzieci i młodzieży, literatury o profilu psychologicznym, związanej z relacjami w rodzinie oraz uwalnianiem się z uzależnień. Zostało założone w 1992 roku przez Amerykanina Roberta Gamble’a. Pierwszą publikacją była bestsellerowa już dziś książka Adele Faber i Elaine Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”. Aktualna oferta Media Rodziny zawiera około 150 tytułów, a oprócz psychologii (np. „Inteligencja emocjonalna”) w kręgu jej zainteresowań szczególne miejsce znalazły książki dla dzieci i młodzieży (seria „Harry Potter”, cykl „Opowieści z Narnii”, powieści Jacqueline Wilson, opowiadania o Panu Kuleczce, wiersze dla dzieci polskich poetów), a także literatura związana z Wielkopolską oraz seria małych poradników życia. Coraz ważniejsze miejsce w ofercie znajdują książki do słuchania, czyli audiobooki – atrakcyjne dzięki głosom znakomitych aktorów, jak Piotr Fronczewski, Jerzy Stuhr czy Zbigniew Zapasiewicz. W ostatnim czasie ważnym wydarzeniem okazało się wydanie 3-tomowej edycji wszystkich 164 baśni i opowieści H. Ch. Andersena nagrodzonej tytułem „Książka Roku 2006”.
 
 
 
Najważniejszymi wydarzeniami w firmie w 2007 roku były:
  • Jubileusz 15-lecia,
  • Działania związane z premierą ang. wersji „Harry’ego Pottera i Insygniów Śmierci” połączoną z ogłoszeniem polskiego tytułu, a następnie konferencja prasowa poświęcona zakończeniu tłumaczenia siódmego tomu HP i startu nagrywania wersji audio w studio Radia Zet,
  • Przyjazd autora szwedzkiego cyklu o kocie Findusie, Svena Nordqvista,
  • Premiera książek „Śpiewająca lipka” oraz „Nazywam się Jan Paweł II”

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • Śpiewająca lipka
  • Lekcje miłości
  • Nazywam się Jan Paweł II
  • Opowieści z Narnii
  • Pan Kuleczka
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały

W 2007 roku Media Rodzina zanotowała przychody ze sprzedaży książek wynoszące 7,03 mln zł, co daje 65,9% spadek w stosunku do roku 2006.

 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 94 tytuły, w tym 44 nowości. Łącznie sprzedano 505 318 egzemplarzy książek.
W 2008 roku Media Rodzina planuje wydanie 100 tytułów, w tym 60 nowości.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.