„Wywiad dziennikarski” – nowość w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego

„Wywiad dziennikarski” – nowość w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego
„Wywiad dziennikarski” – nowość w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego

 

 
 
Praktyczny i zwięzły przewodnik dla wszystkich dziennikarzy prasowych – profesjonalistów, studentów dziennikarstwa i stażystów – nie tylko dla tych, którzy opisują bieżące wydarzenia, ale i tych, którzy są autorami obszernych artykułów dla gazet i czasopism.

Sally Adams, Wynford Hicks
Wywiad dziennikarski
Seria MEDIA

Autorzy szczegółowo opisują podstawową umiejętność dziennikarza, która polega na zadawaniu odpowiednich pytań w odpowiednim czasie. Analizują różne rodzaje wywiadów, począwszy od wywiadu vox pop (na który składają się krótkie wypowiedzi ludzi zapytanych o daną kwestię na ulicy) i konferencji prasowej, a skończywszy na wywiadzie będącym punktem wyjścia do stworzenia artykułu w szczegółowy sposób przedstawiającego sylwetkę danej osoby. Książka zawiera wywiady z wieloma uznanymi dziennikarzami i obejmuje wszystkie etapy przeprowadzania wywiadu, w tym zbieranie informacji, planowanie i prace przygotowawcze, formułowanie pytań, zdobywanie barwnych wypowiedzi wartych przytoczenia w artykule, sprawdzanie i redagowanie materiału.

Sally Adams – autorka narracyjnej części książki – jest dziennikarką pracującą jako wolny strzelec, redaktorem oraz wizytującym nauczycielem dziennikarstwa na London College of Printing. Wynford Hicks jest niezależnym dziennikarzem i prowadzi szkolenia z zakresu pracy redakcyjnej. Oprócz Wywiadu dziennikarskiego, napisał bardzo popularną książkę English for Journalists.

W serii MEDIA ukazały się dotychczas:
•    Daniel C. Hallin, Paolo Mancini, Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym
•    Stanley J. Baran, Dennis K. Davis, Teorie komunikowania masowego
•    John Street, Mass media, polityka i demokracja
•    Winfried Schulz, Komunikacja polityczna. Koncepcje teoretyczne i wyniki badań empirycznych na temat mediów masowych w polityce
•    Stuart Allan, Kultura newsów
•    Lisa Taylor, Andrew Willis, Medioznawstwo. Teksty, instytucje i odbiorcy
•    Andrew Boyd, Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne. Techniki tworzenia programów informacyjnych

Więcej na stronie www.wuj.pl

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.