"Seria dziennikarska" w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego

"Seria dziennikarska" w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria dziennikarska w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego

Dziennikarzom, medioznawcom, wszystkim interesującym się zagadnieniami szeroko pojętej komunikacji społecznej polecamy nowe publikacje pracowników Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Obie pozycje ukażą się jeszcze w czerwcu

Weronika Świerczyńska, Bogdan Fischer
Dostęp i ochrona informacji ustawowo chronionych, zarządzanie informacją
Zagadnienia podstawowe dla dziennikarzy

 

 
 
Praca dziennikarza opiera się na pozyskiwaniu, przetwarzaniu i udostępnianiu informacji szerokiemu odbiorcy. Na zdobycie obiektywnej informacji pozwala konstytucyjna zasada wolności pozyskiwania i rozpowszechniania informacji oraz związana z nią wolność wyrażania swoich poglądów. Granice dostępu do informacji wyznaczają tajemnice ustawowo chronione. W książce zostały zasygnalizowane prawne aspekty dostępu do informacji, które pomogą w zidentyfikowaniu potencjalnych możliwości i zagrożeń otoczenia informacyjnego. Znajomość zasad i mechanizmów obiegu informacji zarówno w systemie społecznym jak i wewnątrz organizacji medialnych, umiejętność identyfikacji i efektywnego wykorzystania źródeł informacji stanowi o sukcesie lub niepowodzeniu na rynku mediów. Przetwarzanie informacji bez narażania się na konsekwencje naruszenia prawa oraz sprawne zarządzanie informacją, stanowią istotne wyzwania w codziennych działaniach dziennikarza.

Agnieszka Hess
Promocja małej i średniej przedsiębiorczości w Unii Europejskiej
Szanse, wizerunek, korzyści

 

 
 
Niniejsza książka jest skierowana do osób, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rozszerzenie prowadzonej działalności na inne kraje Unii Europejskiej. Dostarcza teoretycznych i praktycznych informacji, które mogą ułatwić start młodym przedsiębiorcom na rynku krajowym i unijnym. Ma im pomóc w realizacji własnych planów biznesowych. Stanowi bardzo cenne kompendium promocji, reklamy i autoprezentacji oraz możliwość pozyskiwania środków finansowych na otwarcie lub poszerzenie działalności gospodarczej. (Teresa Sasińska – Klass)

W tej samej serii ukazały się już:
Media – władza – prawo, pod redakcją Marii Magoskiej
Media a integracja europejska, pod redakcją Teresy Sasińskiej-Klass i Agnieszki Hess

Więcej na stronie www.wuj.pl
 

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.