W POGONI ZA HISTORIĄ PIĘKNA
588 egzemplarzy na godzinę – tak szybko, w ciągu 17 godzin (od 17.00 w środę 22.06 do 10.00 w czwartek 23.06) sprzedawało się drugie wydanie Historii Piękna Umberto Eco. Po kolejnych 10 tys. egzemplarzy zostało tylko wspomnienie, a telefony z zamówieniami nie przestają dzwonić.
Prezes Domu Wydawniczego REBIS Tomasz Szponder już teraz organizuje we Włoszech kolejny dodruk.
W tej chwili łączny nakład Historii piękna wynosi 15 tys. egzemplarzy i pewne jest, że liczba ta wzrośnie jeszcze w trakcie wakacji powyżej 20 tys. egzemplarzy. To absolutny rekord i miłe zaskoczenie. Tym bardziej, że książka nie należy do tanich, bo kosztuje 119 zł.
„Wstępne zamówienia na drugie wydanie zbierane były 5 tygodni temu i oscylowały wokół 7 tys. egzemplarzy, stąd zamówiliśmy 10 tys. egz. dodruku. W trakcie druku spływały jednak wciąż nowe” – tłumaczy Ireneusz Szymański dyrektor ds. sprzedaży.
Jednocześnie podkreśla, że rynek wydawniczy w Polsce charakteryzuje się dużą zmiennością i elastycznością, dlatego nie zawsze można przewidzieć taki sprzedażowy boom, którego właśnie jesteśmy świadkami.
Sukces Historii piękna wyraźnie ukazuje też, że dobry produkt doskonale broni się na rynku i wcale nie potrzebuje intensywnej kampanii reklamowej. Promocja z założenia opierała się głównie na działaniach z zakresu PR. Entuzjastyczne recenzje i informacje o książce, pojawiły się w czołowych dziennikach, tygodnikach i czasopismach m.in. Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Wprost, Polityce, Newsweeku, Tygodniku Powszechnym, Twoim Stylu, Pani, Elle, a także wielu programach radiowych i telewizyjnych poświęconych książkom
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Sztuka
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4