W okresie od lipca do listopada br. odbyło się 6 edycji Seminarium poświęconego zagadnieniom marketingu w księgarstwie , zorganizowanych przez OSDW Azymut. Program zajęć i wykłady przygotowali konsultanci BMR.
Celem Seminarium było wskazanie mocnych stron księgarstwa w stosunku do konkurencji na rynku detalicznym (megastorów i hipermarketów) i sposobów ich wykorzystania w celu utrzymania klientów, a nawet pokuszenia się o odzyskanie części czytelników, którzy zaczęli kupować książki w nowych miejscach.
W Seminariach wzięło udział ponad 100 księgarzy z całej Polski, od Szczecina do Przemyśla i od Olsztyna po Wrocław. Na zajęciach byli zarówno właściciele i dyrektorzy największych księgarni w kraju, jak i księgarze z mniejszych miast.
W ciągu trzech dni wykładów uczestnicy seminarium zajmowali się analizą księgarstwa w odniesieniu do nowych kanałów sprzedaży detalicznej, zapoznawali się z systemami współpracy księgarzy z wydawcami i dystrybutorami we Francji, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Kolejnymi elementami zajęć (zawierających również ćwiczenia praktyczne) były badania rynku (zarówno badania klientów jak i analiza konkurencji), wprowadzenie do marketingu, merchandising i promocja.
Księgarze ocenili wysoko zawartość merytoryczną kursu oraz sposób prowadzenia zajęć. Średnia ocena ze wszystkich edycji Seminarium wynosi 9,5 (w skali 1-10).
W przyszłym roku oczekiwane są kolejne edycje Seminarium. [12.12 MB]
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4