Kluczem do osiągnięcia sukcesu przez książkę dziecięcą są niewątpliwie dobre ilustracje. Poniższy artykuł dotyczy sytuacji na rynku brytyjskim. Sytuacje na rynku polskim przedstawimy w najbliższym czasie.
>> Poszukiwanie nowego ilustratora, ze świeżymi pomysłami, odbywa się najczęściej w szkołach plastycznych i w czasie wystaw. Niektórzy wydawcy wyszukują ich jeszcze w czasie trwania studiów dzięki informacjom otrzymywanym od profesorów. Doświadczonych ilustratorów można znaleźć dzięki kontaktom z artystami lub ludźmi pracującymi, np. w branży muzycznej.
>> Wydawca poszukuje ilustratora nie tylko ze zdolnościami plastycznymi w celu wypełnienia przestrzeni miedzy słowami, ale takiego, który także posiada umiejętność pisania.
>> Znalezienia ilustratora to początek procesu. Następnie trzeba zdecydować czy ilustrator będzie pracował sam, czy współpracował z konkretnym autorem. Często ilustrator sam decyduje się na pisanie tekstów.
>>Jeżeli artysta chce tylko tworzyć ilustracje wtedy należy znaleźć autora z którym mógłby stworzyć udany zespół. Jest to szczególnie ważne w przypadku koedycji zagranicznych. Chodzi o to, żeby w każdym kraju książka miała tego samego autora i ilustratora.
>> Najważniejsza lekcja dla ilustratora, który jednocześnie zostaje autorem: książka dla dzieci nie może być zbyt długa.
>> Styl artysty nie powinien zbyt często ulegać zmianom.
>> Wydawca powinien traktować ilustratora jak artystę i pomagać mu w rozwoju.
>> Kariera ilustratora zaczyna się na Targach w Bolonii. Nie ma większego sukcesu niż zobaczenie pojedynczych książek, które wybijają się wśród pozostałych i być na ustach wszystkich wystawców i zwiedzających.
>> Styl artysty kształtują również potrzeby rynku, księgarze i rodzice. Dzieci nie mają żadnych problemów z nowymi trendami ilustratorskimi Otwartość ich umysłów często jest ograniczana przez księgarzy, recenzentów i tych, którzy im kupują książki. Podobno współcześni rodzice mają bardziej wyrafinowany gust kupując książki dla swoich pociech i często decydują się na innowatorskie propozycje.
>> Brytyjski rynek książki dziecięcej nie jest zbyt wybredny i zmienny. Autorzy, którzy byli na fali 20 lat temu, teraz też się dobrze sprzedają. Zmianie uległ format książki, i teraz trzeba dostosować ilustracje do nowych wymogów rynku i klientów. (AK na podst. "The Bookseller").
Czytaj pełne Listy bestsellerów
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4