Steve Case „Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości” – nowość ze Studia Emka
Przegląd
- Typ: Biznes i ekonomia
- Marka: Studio Emka
Steve Case
TRZECIA FALA
Wizja gospodarki przyszłości
„Steve Case to prawdziwy wizjoner, który już przed laty przewidział ruchy tektoniczne, do których dojdzie w naszym społeczeństwie. W swojej książce Trzecia fala wyjaśnia przywódcom, jakie decyzje zapewnią im sukces w coraz bardziej niepewnej przyszłości”.
Alvin i Heidi Toffler
autorzy wcześniejszej Trzeciej fali (1980)
Steve Case jeden z najzdolniejszych przedsiębiorców, który uczynił Internet częścią codziennego życia – przedstawia nam swoją wizję przyszłości. Odwołując się do swego wieloletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Bo oto nadchodzi trzecia fala internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości.
Książka ma dwie, może nawet trzy, warstwy. Pierwsza to opowieść o jego życiu – od studiów poprzez założenie AOL i rozwój tej korporacji, poprzez jej fuzję z Time Warner aż po dzień dzisiejszy i pracę w fundacji na rzecz wsparcia innych przedsiębiorców. Druga warstwa to sformułowanie tezy, że czeka nas obecnie trzecia fala w rozwoju Internetu. To oczywiście świadome i jasno podkreślone nawiązanie do głośnej (popularnej też w Polsce) książki Tofflera, która autora zafascynowała już w latach studenckich. Tak więc pierwsza fala to budowa technicznych podstaw Internetu, druga to rozwój licznych aplikacji i doprowadzenie do mobilności usług. W trakcie drugiej fali takie firmy jak Google czy Facebook wyposażyły Internet w nowe możliwości wyszukiwania informacji i budowy sieci kontaktów, a takie aplikacje, jak Snapchat czy Instagram, umożliwiły błyskawiczny sukces smartfonowej rewolucji. Trzecia polegać ma podłączaniu do Internetu wszystkiego (Internet Wszystkiego tym określeniem posługuje się Case) i oznacza zasadniczą zmianę nie tyle w samym Internecie, co w gospodarce i relacjach społecznych. Rady dla przedsiębiorców, którzy będą funkcjonować w ramach trzeciej fali, to ważna i istotna część książki. Nie brak tu nawet szczegółowych zaleceń dotyczących np. możliwości działania w opiece zdrowotnej czy edukacji. Wreszcie ostatnia warstwa to rady i zalecenia dotyczące roli instytucji rządowych w rozwoju nowoczesnej gospodarki i społeczeństwa.
Steve Case to wielka postać amerykańskiej i światowej gospodarki, o znaczeniu porównywalnym z bardziej w Polsce znanymi Jobem czy Gatesem. Historia AOL przynosi wiele atrakcyjnych informacji, w tym opisy niełatwych relacji z innymi potężnymi firmami (Microsoft, Google, Time Warner i in.). Dzieło życia Case’a, jakim była fuzja dwóch gigantów, nie dało szybko oczekiwanych przez niego efektów i przyczyniło się do jego odejścia i podjęcia nowych wyzwań. Pisze otwarcie o swoich sukcesach, ale i o porażkach, nie stroni też od szczegółów z życia rodzinnego.
Książka w wielu fragmentach nabiera charakteru manifestu i programu nowej przedsiębiorczości, którą cechować ma m.in. szukanie nowych regionów i nowych obszarów działania, kultura ryzyka, inwestowanie uwzględniające korzyści społeczne, poważniejsza niż dotąd rola rządu jako regulatora, a z drugiej strony ważnego zleceniodawcy.
Autor odnosi się bezpośrednio do doświadczeń amerykańskich, formułuje wiele zaleceń (czasami dość szczegółowych – np. dotyczących przyznawania wiz), dokładnie opisuje swoją pracę w różnych rządowych ciałach doradczych. Jednak zdecydowana większość programu i zaleceń Case’a ma charakter uniwersalny i może (wręcz powinna) zainteresować polskich przedsiębiorców, polityków i urzędników, dla których w ramach trzeciej fali Case widzi wiele ważnych zadań.
Książkę czyta się z olbrzymim zainteresowaniem nie tylko, że traktuje o sprawach ważnych, istotnych o których warto wiedzieć, które po prostu opłaca się je znać, ale także dlatego, że napisana jest z dużą erudycją – zajmująco, ciekawie, lekko i ze swadą.
Premiera polskiego wydania – 18 września 2017
276 str., oprawa miękka ze skrzydełkami, format: 145×210 mm, ISBN: 978-83-65068-33-0, cena: 44,90 PLN
Wydawnictwo Studio Emka
www.studioemka.com.pl
www.facebook.com/studioemka
wydawnictwo@studioemka.com.pl
tel.: 22 616-00-67, 628-08-38
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.