3 Sekrety NOWEGO Jednominutowego Menedżera
Przegląd
- Typ: Biznes i ekonomia
- Marka: MT Biznes
3 Sekrety NOWEGO Jednominutowego Menedżera
29 maja nakładem wydawnictwa MT Biznes ukaże się Nowy Jednominutowy Menedżer, całkowicie nowa książka oparta na klasyku literatury biznesowej z 1982 roku autorstwa Kena Blancharda i Spencera Johnsona. Autorzy, świadomi ogromu zmian, jakie zaszły od momentu wydania bestsellerowego Jednominutowego Menedżera, postanowili napisać książkę, która byłaby aktualnym podręcznikiem dla kolejnego pokolenia liderów.
Jak Ken Blanchard wyjaśnia w wywiadzie przeprowadzonym na potrzeby newslettera Ignite!: „Kiedy na początku lat 80. na rynku pojawiła się książka Jednominutowy Menedżer, przywództwo w przedsiębiorstwach sprowadzało się do zasady »rozkazuj i kontroluj«. Jednominutowy Menedżer dowodził. Wyznaczał cele. Decydował, kogo należy pochwalić. Komu udzielić reprymendy. Dziś przywódca jest bardziej z boku. W Nowym Jednominutowym Menedżerze przywództwo jest o wiele bardziej partnerskie”.
Najważniejszymi elementami książki, mającej formę przyjemnej w odbiorze przypowieści, są trzy Jednominutowe Sekrety, które decydują o sukcesie.
Pierwszy sekret: Jednominutowe cele
„Zarządzanie wydajnością ludzką składa się z trzech elementów – twierdzi Blanchard – planowania, coachingu i oceny. W wielu organizacjach menedżerowie cały swój czas poświęcają na ocenę. Jeśli ludziom określa się jakieś cele, to robi się to na początku roku, a później odkłada się to do akt.
W Nowym Jednominutowym Menedżerze mówimy, że to złe podejście: cele muszą być na pierwszym miejscu i w centrum naszej uwagi, tak aby można było nieustannie na nie spoglądać i sprawdzać, czy nasze zachowania są z nimi zgodne. Jeśli nie, to musimy zmienić zachowania”.
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.