Co dziesiąty Polak wydaje ponad 500 zł miesięcznie na zakupy online
Przegląd
- Typ: Badania rynku
60 proc. internetowych konsumentów w Polsce robi zakupy drogą internetową kilka razy w miesiącu – wynika z raportu firmy Advox „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”. Blisko połowa wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów.
Obecnie zakupy w Sieci regularnie robi 60 proc. internautów – podaje Izba Gospodarki Elektronicznej*. Polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Jego wartość na początku 2021 r. przekroczyła 100 mld zł, a od trzech lat w KRS przybywa około 25 proc. sklepów internetowych rocznie. Dziś w Polsce zarejestrowanych jest 51 tys. sklepów internetowych, ale 3/4 z nich jest w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej.
Z raportu „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” wynika, że 28 proc., a więc niemal 1/3 respondentów kupuje przez Internet raz w tygodniu lub częściej. Blisko 3 proc. robi to nawet codziennie. Większość, bo prawie 60 proc. robi to raz lub kilka razy w miesiącu.
44 proc. przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robienia przez nich zakupów w Internecie znaczny wpływ miała pandemia. Spośród osób, które zauważyły tę zależność, 61 proc. na skali od 0 do 10 (gdzie 0 oznaczało, że ta częstotliwość nie zwiększyła się prawie wcale, a 10, że badani robią zakupy już tylko przez Internet) wskazało wartości 6 lub wyższe. Blisko połowa kupujących online przeciętnie wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Ponad 1/5 wydaje pomiędzy 301 a 500 zł miesięcznie, a niecałe 20 proc. pomiędzy 51 a 100 zł. Niespełna 10 proc. wydaje powyżej 500 zł miesięcznie.
Najpopularniejszymi urządzeniami, za których pośrednictwem Polacy robią zakupy w Internecie, pozostają komputer stacjonarny lub laptop.
więcej Marketing przy kawie