Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce z Wiktorem Zborowskim

Biedronka od lat aktywnie angażuje się w promocję czytelnictwa podejmując różnorodne inicjatywy. Jedną z nich jest Tydzień Głośnego Czytania, który już po raz czwarty ma przygotować klientów sieci do Światowego Dnia Głośnego Czytania, który przypada na 29. września. W tym roku zakupowy czas w całym tygodniu między 23 a 30.09, umili głos znakomitego Wiktora Zborowskiego, który będzie czytał fragmenty zwycięskiej książki 10. edycji konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” – „Moje czarne szczęście”.

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce to doskonała okazja, żeby rozbudzić chęć do obcowania z literaturą. A sieć Biedronka jest jednym z największych dystrybutorów książek w Polsce. W 2023 roku w sklepach Biedronki sprzedano ponad 12 mln. sztuk książek, z czego prawie 8 mln. to książki dla dzieci i młodzieży. W literackiej ofercie sieci można znaleźć również aktualne hity wydawnicze, klasyki literatury polskiej i zagranicznej a także dzieła Noblistów. W wielu mniejszych miejscowościach to właśnie Biedronka jest jedynym miejscem w okolicy, gdzie można kupić stacjonarnie książkę.

Posłuchaj fragmentu książki:

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce to również czas, gdy klienci mogą poznać fragmenty zwycięskiego opowiadania w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Tym razem klienci podczas robienia zakupów wysłuchają historii o bardzo współczesnych problemach dzisiejszych rodzin. „Moje czarne szczęście”, autorstwa Agnieszki Piwoń, pokazuje trudności w komunikacji dzieci i dorosłych przez wieczny brak czasu, problemy z akceptacją w grupie rówieśniczej, ale też krzywdę zwierząt porzucanych w lesie i problem ich bezdomności. Zwraca uwagę na wagę rozmowy, uważności i empatii dla wszystkich żywych istot. Z pewnością ta wzruszająca i pełna empatii opowieść wzbogaci niejedną domową biblioteczkę.

Popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i wspólnego, rodzinnego czytania to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Dlatego postanowiliśmy po raz czwarty zorganizować Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Od 23. do 30. września, podczas zakupów, klienci Biedronki będą mogli usłyszeć fragmenty zwycięskiej historii „Moje czarne szczęście” w interpretacji aktora Wiktora Zborowskiego, który jest również jurorem konkursu „Piórko”. Jeśli choć jedną osobę zachęci to do kupienia książki, będziemy szczęśliwi.

Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, dyrektor komunikacji sieci Biedronka

Konkurs „Piórko” jest skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Autorzy najlepszego tekstu i najlepszych ilustracji otrzymują po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafia do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

„Piórko” jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce. Od 2015 roku zgłoszono do niego ponad 30 tysięcy prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem czytelników. W ciągu 10 lat pula przyznanych nagród wyniosła już 2 miliony złotych od organizatora i fundatora – sieci Biedronka. Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 tys. polskich domów. Zwycięski tytuł tegorocznej edycji „Moje czarne szczęście” pojawi się na półkach Biedronki już w połowie listopada.

Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM oraz Targi Książki i Mediów VIVELO 2024. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Książki są także ważnym elementem każdej, uwielbianej przez klientów akcji lojalnościowej z Gangami. Ich głównymi bohaterami są pluszaki występujące w danej edycji akcji, które edukują młodych czytelników w różnych tematach. I tak, Słodziaki uczyły troski o przyrodę, ale i wiary w siebie i w swoje marzenia, Fajniaki – ekologii, Bystrzaki oszczędzania, a Mocniaki – zdrowego odżywiania. Aktualni bohaterowie akcji – Produkciaki uczą dzieci, jak mądrze robić zakupy i czytać etykiety. Do poprzedniej akcji wydano 21 książek, które sprzedały się w 9,2 mln. egzemplarzach. Perypetie Produkciaków będą przedstawione w kolejnych trzech tytułach.

 

 

Kategorie: Wydarzenia