IMKER, wzmocniony przez inwestora, chce rozpędzić polski self-publishing
Przegląd
- Typ: Wydarzenia
- Marka: Imker
IMKER wspierając od 2015 roku twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek, chce przyczynić się do wzrostów w polskim self-publishingu, udostępniając autorom narzędzia do samodzielnego wydania i sprzedaży książek.
W firmę zainwestował właśnie Paweł Fornalski, współtwórca IAI i IdoSell największej platformy sklepowej w Polsce. Zdaniem Imker, self-publishing niesie dla autorów szereg korzyści. Główną z nich jest zysk ze sprzedanej książki na poziomie ok. 70 proc. Twórca ma też możliwość decydowania o każdym elemencie w procesie wydawniczym, takim jak wygląd i zawartość produktu, jego nakład i cena.To m.in. dlatego coraz więcej autorów decyduje się na self-publishing.
Według Imker, w ciągu ostatnich 5 lat liczba wydanych samodzielnie książek na świecie wzrosła o 264 proc. Według prognoz, światowy rynek książek ma rosnąć 1 proc. rocznie (142,33 miliarda dol. w 2022 roku). W tym samym czasie oczekiwania dotyczące wzrostu na rynku self-publishingu to aż +17 proc. rocznie.
IMKER pomaga self-publisherom we wprowadzaniu produktów na rynek, udostępniając przydatne rozwiązania – system SalesCRM do sprzedaży online, sprzedażowe landing page’e, usługę obsługi klienta, magazynowanie towaru oraz wysyłkę paczek. Docelowo planuje ułatwiać i automatyzować sam proces wydawania książek – poprzez narzędzia umożliwiające autorom samodzielny skład i korektę oraz nawiązanie współpracy z drukarniami.
– To właśnie kwestie logistyczne często odstraszają autorów od self-publishingu. My zdejmujemy z nich ciężar związany z przechowywaniem nakładu i wysyłką książek. Dostarczamy też zaplecze e-commercowe. Pilnujemy, by nasz autorski system do sprzedaży miał wszystkie potrzebne funkcje i integracje, tak, żeby twórca mógł skupić się na tworzeniu treści i promocji w swoich kanałach, a nie zastanawiał się, jak podpiąć operatora płatności czy kuriera – wylicza Krzysztof Bartnik, prezes i założyciel IMKER.
W 2021 za pomocą oprogramowania firmy IMKER sprzedanych zostało niemal pół miliona produktów, w tym ponad 170 tys. w formie elektronicznej – wszystko o łącznej wartości 68,5 mln zł. Dane firmy pokazują, że self-publishing w Polsce jest na fali – IMKER zakończył 2021 rok z 10 mln zł przychodów. Potencjał IMKER dostrzegł Paweł Fornalski, współzałożyciel IAI (platformy IdoSell do budowy e-sklepów), który zainwestował w firmę.
– Widzę, jaką rewolucję w biznesie przyniósł e-commerce i media społecznościowe. Patrząc na rynek książki, trudno nie odnieść wrażenia, że i tutaj przydałby się powiew świeżości. Self-publishing ma szansę zmienić skostniały układ wydawniczy. Dzięki IMKER i oferowanym przez firmę usługom i narzędziom, wydanie własnej książki, może być tak łatwe i szybkie jak założenie sklepu internetowego – tłumaczy swoją decyzję inwestor.– Cieszymy się, że pozyskaliśmy inwestora z doświadczeniem, który wierzy w to, co robimy i umożliwia nam dalszy rozwój – komentuje Krzysztof Bartnik.
Już teraz grupę klientów IMKER stanowi około 200 autorów. Na self-publishing decydują się również wydawnictwa butikowe, które sprzedają swoje tytuły bezpośrednio do odbiorców we własnych kanałach internetowych. Bo to bezpośredni kontakt z odbiorcami, dopasowanie produktu do tej grupy i jej zaufanie dają autorom przewagę nad tradycyjnym wydawnictwem.
– Twórcy internetowi decydujący się na samodzielne wydanie książki i jej promocję we własnych kanałach, oczywiście przemyślaną i systematyczną, są w stanie sprzedać kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy, egzemplarzy już na etapie preorderu, czyli przed wydrukowaniem książki – podkreśla prezes IMKER.
IMKER wspiera również twórców treści cyfrowych oferując im, oprócz systemu do sprzedaży, platformę Tresci.online do streamingu treści audio (audiobooków, podcastów), a także platformę do kursów internetowych.
– Swoją ofertę kierujemy do twórców, którzy chcą zarabiać na tworzonych przez siebie treściach i produktach. Za self-publisherów uznajemy więc nie tylko autorów książek, ale szerzej – osoby wprowadzające do sprzedaży online autorskie produkty – cyfrowe i fizyczne – tłumaczy prezes IMKER.
Klienci IMKER sprzedają samodzielnie wydane książki, e-booki, audiobooki, gry planszowe, kalendarze i planery, kursy online, gadżety. Wśród korzystających z usług firmy można wymienić Michała Szafrańskiego, Joannę Okuniewską, Magdę Gessler, Darię Ładochę, Katarzynę Boskacką, Tomasza Rożka (Nauka.To lubię), Marcina Iwucia (Finanse Bardzo Osobiste).
źródło informacja prasowa Imker