Bestsellery coraz krótsze
Przegląd
- Typ: Badania rynku
Jak wynika z badań amerykańskiego rynku, przeprowadzonych przez Wordsrated, ilość stron bestsellerów systematycznie spada. Opasłe tomy nie gwarantują sukcesu.
Analizie zostało poddanych 3444 tytuły, które znalazły się w pierwszej trójce na listach bestsellerów tygodnika NYT w latach 2011-2021, aby sprawdzić, jak zmieniała się ilość stron najpopularniejszych książek w tym okresie.
Okazało się, że w drugiej dekadzie XXI wieku średnia “grubość” bestsellera NYT spadła o ponad 50 stron. Od 2011 do 2017 roku przeciętny bestseller liczył ponad 400 stron każdego roku. W 2021 r. tylko 38% najlepiej sprzedających się książek miało ponad 400 stron, co oznacza spadek o 29,5% w porównaniu z 2011 r.
Średnia grubość bestsellera NYT zmniejszyła się o 51,5 strony z 437,5 w roku 2011 do 386 stron w 2021 roku (spadek 11,8%).
Jak wynika z analizy czytelnicy mają tendencję do czytania dłuższych książek w ciągu pierwszych/ostatnich 3 miesięcy w roku, podczas gdy najlepiej sprzedające się książki wiosną i latem są zwykle krótsze.