Wiosną w Wydawnictwie SQN do kolekcji książek o wielkim biznesie dołączą SAMSUNG i AMAZON

To dwie zupełnie różne opowieści, z dwóch oddalonych od siebie o tysiące kilometrów krajów, w których obowiązują odmienne modele biznesowe. Ale łączy ich jedno – osiągnęły globalny sukces, który jedni podziwiają, a inni chcą powtórzyć.

„Republika Samsunga”
Geoffrey Cain
Premiera 10 marca 2021 r.

Rodzinne intrygi, niewygodne prawdy i obsesja sukcesu. Wciągająca opowieść o jednej z najbardziej tajemniczych I najważniejszych firm na świecie.
Porywający reportaż o wielkim biznesie, polityce i obsesji
Zaczynali jako firma rolnicza produkująca cukier, papier i nawozy – dziś są technologicznym gigantem. Samsung przez dziesięciolecia był postrzegany przez konkurencję jako zręczny naśladowca, a teraz ściga się z największymi graczami na rynku nowych technologii. Firma zatrudnia ponad 300 tysięcy osób i posiada jedną czwartą rynku smartfonów.
Jak to wszystko się zaczęło? Kto stoi za globalnym sukcesem marki? Jak w ciągu czterdziestu lat firma będąca chwiejnym koreańskim konglomeratem rolnym, działającym w zacofanym gospodarczo kraju stała się imperium technologicznym, konkurującym z największymi markami świata?
Geoffrey Cain dociera do niewygodnych faktów, pokazuje zakulisową, brudną grę globalnej korporacji, która ma realny wpływ na świat i na relacje gospodarcze.
Więcej informacji: http://wielkibiznes.wsqn.pl/?utm_source=www&utm_medium=wirtualnywydawca&utm_campaign=samsungamazon

Od Z do A. Jak to zrobiliśmy?”
Colin Bryar, Bill Carr

Premiera 24 marca 2021 r.

Amazon powstał w garażu w 1994 roku, a dziś jest najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnął? Jakie wnioski z tego niezwykłego sukcesu mogą wyciągnąć inni i co mogą wdrożyć w swoich biznesach?

Od Z do A to jednocześnie praktyczny poradnik i opowieść o firmie. Autorzy po raz pierwszy zdradzają opinii publicznej, jak ten gigant działa od środka. Opowiadają o tym, jak 14 zasad przywództwa Amazona przekłada się na przebieg procesu decyzyjnego na każdym poziomie organizacji. Prezentują wnikliwą analizę i w przystępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób można zastosować te zasady w innych firmach – niezależnie od ich rozmiarów. Tłumaczą też, jaki wpływ na kulturę organizacji mają cztery fundamentalne założenia Amazona, a mianowicie: obsesja na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, nastawienie na tworzenie wynalazków oraz doskonałość operacyjna.

Colin Bryar to były wiceprezes firmy, przez dwa lata był „szefem sztabu” Jeffa Bezosa, nazywano go też „cieniem Jeffa” i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat. Jako wiceprezes ds. mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością firmy w zakresie cyfrowej muzyki i wideo, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios.

W książce Od Z do A obaj odwołują się do swoich wieloletnich doświadczeń menedżerskich, aby na tej podstawie sformułować i zdefiniować główne zasady i praktyki, dzięki którym jedna z najbardziej niezwykłych firm na świecie odniosła tak spektakularny sukces.
Więcej informacji: http://wielkibiznes.wsqn.pl/?utm_source=www&utm_medium=wirtualnywydawca&utm_campaign=samsungamazon

 

 

Kategorie: Biznes i Ekonomia
Tagi: SQN