Virtualo stawia na bezpośrednią współpracę z wydawcami

Virtualo stawia na bezpośrednią współpracę z wydawcami

Przegląd

Rynek ebooków i audiobooków rośnie w coraz szybszym tempie. Wzrasta również popularność usług abonamentowych wśród użytkowników. To z kolei wpływa na poprawę płynności finansowej wydawców, którzy mogą liczyć na krótsze terminy płatności i mniejsze sezonowe wahania sprzedaży. Szeroki pakiet możliwości w zakresie dystrybucji treści cyfrowych oferuje Virtualo, które zachęca wydawców książek, ebooków, audiobooków, prasy oraz podcastów do bezpośredniej współpracy.

Platforma ma za sobą udane pierwsze półrocze 2020, z rekordowym – ponad 60% wzrostem w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. Obecnie Virtualo współpracuje z ponad 800 podmiotami rynku wydawniczego, oferując różne formy dystrybucji i monetyzacji treści cyfrowych w ponad 30 sklepach i aplikacjach partnerskich. W swoim pakiecie ma również usługi dla wydawców takie jak: digitalizacja książek, nagrywanie audiobooków czy usługa druku na życzenie (Print on Demand).

Multiformat szansą na rozwój
Virtualo zapewnia dotarcie i promocję tytułów w wielu kanałach sprzedaży książek cyfrowych jednocześnie – na Empik.com, virtualo.pl i w aplikacji mobilnej Empik Go, która w ostatnich miesiącach zdobyła setki tysięcy nowych użytkowników. Oprócz e-booków i audiobooków aplikacja stale przyciąga nowych klientów dzięki produkcjom oryginalnym, jak seriale audio, słuchowiska czy podcasty.

Innowacją na rynku jest również wdrożona w ubiegłym roku usługa druku na życzenie (Print on Demand), która pozwala wydawcom na sprzedaż tytułów w formie fizycznej bez potrzeby inwestycji w drukowanie dużych nakładów. Takie działanie ogranicza koszty logistyczne i magazynowe. Pojedyncze egzemplarze są drukowane dopiero po zamówieniu klienta. Sprzedaż, marketing, druk, pakowanie i wysyłka książki do klienta pozostaje po stronie Virtualo. Jako jedyny podmiot na rynku oferuje więc możliwość promocji tytułów w każdym formacie: audio, ebook, druk.

Virtualo zaprasza wydawnictwa do współpracy
W najbliższej przyszłości firma zapowiada wdrożenie kolejnych udogodnień i innowacyjnych rozwiązań dla partnerów. W ofercie mają znaleźć się m.in. bezpłatne szkolenia dla wydawców z zakresu sprzedaży treści cyfrowych. Virtualo prowadzi strategię rozwoju opartą o inwestycje technologiczne, zaawansowaną analitykę danych oraz najpopularniejsze wśród klientów modele biznesowe.

 

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: Virtualo