Legimi w 2019 roku

Legimi w 2019 roku

Przegląd

Legimi  podsumowuje miniony rok. Według wstępnych szacunków spółka wypracowała 16,83 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o blisko 50% rdr. EBITDA wzrosła o 64% rdr., osiągając wartość 1,97 mln zł.

Z kolei szacunkowy zysk netto okazał się ponad 20-krotnie wyższy niż w 2018 r. i wyniósł 881 tys. zł. Kluczowe KPI spółki także wykazują wzrosty. Liczba abonentów w 2019 r. zwiększyła się o 54% rdr. i wyniosła 51,77 tys. Celem strategicznym Legimi w bieżącym roku jest intensyfikacja działalność na rynku niemieckim.

Na podstawie wstępnych oszacowań, w 2019 r. możemy powiedzieć, że udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki. Cały czas utrzymujemy wysokie dynamiki wzrostów przy jednoczesnej, wyraźnej poprawie wyników finansowych. Ponad 20-krotnie większy zysk netto rdr wynika przede wszystkim ze stale rosnącej liczby abonentów, która na koniec 2019 r. wyniosła blisko 52 tys. W bieżącym roku zamierzamy utrzymać tempo wzrostu biznesu na rynku polskim, w czym z pewnością będzie nam pomagać oddana przed kilkoma miesiącami, nowa platforma Legimi – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

Na początku III kw. 2019 r. Legimi uruchomiło, zaprojektowaną od zera platformę internetową i mobilną Legimi 3.0. Celem nowej odsłony serwisu jest podniesienie poziomu satysfakcji klienta, jego lojalność oraz poziomu konwersji nowych użytkowników. Została znacznie poprawiona funkcjonalność korzystania z biblioteki, czytania książek i odkrywania nowych tytułów. Legimi postawiło na nowoczesny design, który wpisuje się w najnowsze standardy branży technologicznej.

Spółka zakomunikowała również chęć zintensyfikowania działań na rynku niemieckim. Warto przypomnieć, że w połowie 2019 r. Legimi sfinalizowało transakcję nabycia 100% udziałów w niemieckiej spółce Readfy, która jest właścicielem wiodącej, na rynku niemieckim, aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium. Dysponuje ona umowami z ponad 300 wydawcami oraz posiada 400 tys. zarejestrowanych użytkowników. Celem transakcji było uzyskanie wspólnych synergii. Readfy dysponuje know-how z zakresu modelu freemium i jego promocji, z kolei Legimi może się pochwalić bogatymi zasobami informatycznymi oraz doświadczeniem marketingowym. Są to dwa uzupełniające się produkty, które ułatwiają przejście z jednego na drugi.

Koszt pozyskania użytkownika na rynku niemieckim jest zdecydowanie większy niż w Polsce, dlatego zdecydowaliśmy się kupić bazę userów, przejmując Readfy. Aktualnie intensyfikujemy działania marketingowe mające zachęcić użytkowników bezpłatnego modelu freemium na zmianę na płatny model premium, w postaci abonamentu w Legimi.de. – dodaje Mikołaj Małaczyński.

Legimi zaktualizowało także prognozę na rok 2020. Spółka spodziewa się dalszych dynamicznych wzrostów, które mają się przełożyć na wygenerowanie 24,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 4,6 mln zł EBITDA oraz 2,6 mln zł zysku netto. Warto odnotować, iż na poziomie EBITDA i zysku netto są to parametry istotnie wyższe od tych, zaprezentowanych w poprzedniej prognozie, co dobrze rokuje przed planowanym na początek tego roku debiutem na rynku NewConnect.

Wydaje się, że czas tzw. market fit – dopasowania rynkowego – mamy już za sobą. Stale poprawiają się nasze wyniki finansowe, co skłania nas do myślenia, że jesteśmy gotowi na skalowanie poprzez zwiększenie zaangażowania na rynku niemieckim – mówi Mikołaj Małaczyński.

 

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Legimi