Studio Emka poleca książkę „IACOCCA Autobiografia”
Przegląd
- Typ: Biznes i ekonomia
- Marka: Studio Emka
Lee Iacocca, William Novak
IACOCCA Autobiografia
Cena: 39,90
Ilość stron: 500 Format: 125×183 mm
Rok wydania: 2018
ISBN: 978-83-66142-03-
www.studioemka.com.pl
PREMIERA: 19.10.2018
Kiedy Lee Iacocca z Williamem Novakiem, namówieni przez Wydawnictwo Bantam Dell, zasiedli do pisania Autobiografii nie mogli się spodziewać, że owoc ich pracy okrzyknięty zostanie bestsellerem, “który tworzy historię” (nie tylko Ameryki). Że książka napisana na początku lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia będzie wiele lat później równie aktualna i czytelniczo atrakcyjna jak w ich czasach.
W gruncie rzeczy jest to tylko opowieść o dziecku włoskich imigrantów, który pilnie się uczył i ciężko pracował, który odniósł kilka olbrzymich sukcesów i przeżył kilka olbrzymich rozczarowań, lecz w efekcie świetnie sobie poradził, bo przejął od rodziców i nauczycieli proste, uniwersalne wartości i miał to wielkie szczęście, że urodził się w Ameryce. Takie książki zazwyczaj nie ustanawiają rekordów popularności. A tej się udało.
A rzecz dość typowa, opisująca kolejny przypadek człowieka sukcesu, który zaczynając od zera osiągnął szczyt kariery i finansowego powodzenia tak jak kiedyś Carnegie, Rockefeller, Morgan czy Sloan a dziś Gates, Jobs czy Welch. Choć chyba jednak Iacocca był postacią barwniejszą, człowiekiem stojącym bardzo blisko zwykłych ludzi, a przy tym obdarzonym charyzmą, uporem i niezwykłymi talentami przywódczymi. No i działającym w branży samochodowej, bezgranicznie w niej zakochanym, dla przytłaczającej większości ludzi, szczególnie mężczyzn, zdecydowanie najatrakcyjniejszej z branż.
Lee Iacocca dla milionów Amerykanów stał się „symbolem uczciwości, profesjonalizmu i odwagi”. Dla wielu naszych rodaków także. Mimo, że Autobiografia wydana została w Polsce sporo lat temu (ostatnio w 2008 roku nakładem naszego Wydawnictwa), to nieustannie budzi żywe zainteresowanie.
Dlatego postanowiliśmy wznowić to dzieło, legendarnego już dziś menedżera i przywódcy ogromnego formatu na prośbę i z inicjatywy Towarzystw Biznesowych.
O Autorze
Lee Iacocca (rocznik 1924) urodził się w rodzinie włoskich imigrantów; jego ojciec Nicola przybył do Ameryki w 1902 roku, mając 12 lat, a matka Antoinette w 1921 roku. Nicola Iacocca był człowiekiem interesu, prowadził m.in. jadłodajnię i kino. Rodzinie powodziło się całkiem dobrze aż do czasów wielkiego kryzysu. Lee Iacocca uczył się bardzo dobrze. Ukończył Uniwersytet Lehigh w Bethlehem w Pensylwanii, specjalizując się początkowo w technologii budowy maszyn, a później zmienił kierunek na projektowanie zakładów przemysłowych i organizację produkcji. Na tej samej uczelni przez cztery lata studiował też psychologię i psychopatologię. W czasie studiów pracował jako dziennikarz w uniwersyteckiej gazecie „The Brown and White”. Następnie podjął studia magisterskie w Princeton. Jako przedmioty fakultatywne wybrał politologię i tworzywa sztuczne.
Od sierpnia 1946 roku rozpoczął karierę w Ford Motor Company. Przeszedł wszystkie szczeble kariery, zaczynając jako inżynier stażysta w służbach technicznych, a po dziewięciu miesiącach przenosząc się do działu sprzedaży samochodów. W 1960 roku, w wieku 36 lat, został prezesem Ford Division, najważniejszej jednostki całej kompanii. Mimo przeprowadzenia wielu kampanii promujących nowe samochody w 1978 roku został zwolniony przez Henry’ego Forda II.
Jeszcze tego samego roku Iacocca został prezesem Chryslera, a od września 1979 roku przewodniczącym rady nadzorczej. Za jego zarządu firma podniosła się z zapaści; wprowadził m.in. do produkcji minivana. Pracował tam do 1993 roku.
Po śmierci żony (w 1984) chorej na cukrzycę Iacocca wspiera badania nad tą chorobą, założył też własną fundację.