Bestsellery Oficyny Wydawniczej „Impuls” za maj 2018!
Przegląd
- Typ: Bestsellery
- Marka: Impuls
Top 10 Oficyny Impuls, notowanie bestsellerów za miesiąc maj 2018 r. W mijającym okresie naszą najpopularniejszą książką został nowy poradnik dla logopedy autorstwa Sandry Glej pt. Praktyczny poradnik terapii wad wymowy. Drugie miejsce przypadło kolejnej naszej nowości wydawniczej poświęconej globalnej edukacji i społeczeństwa pt. Zmieniając świat autorstwa Katarzyny Jasikowskiej. Na trzecim miejscu naszego majowego podium uplasowała się trzecia nowość naszej oferty z zakresu nauki języków obcych młodzieży z dysleksją autorstwa Marioli Jaworskiej pt. Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją.
Zachęcamy do lektury. Czy Ty znasz już te książki? |
1. PRAKTYCZNY PORADNIK TERAPII WAD WYMOWY Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców. poleca ImpulsCelem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku. |
2. Zmieniając świat. Edukacja globalna między zyskiem a zbawieniem Jasikowska Katarzyna Praca ta porusza ważny i słabo w Polsce przebadany temat globalnej edukacji, która w dobie rosnących globalnych zależności jest, jak słusznie twierdzi Autorka, niezbędnym elementem funkcjonowania globalnego społeczeństwa. Wydanie owej publikacji przyczyni się moim zdaniem do podniesienia poziomu dyskusji akademickich i publicznych na temat globalizacji oraz wyzwań z nią związanych […]. Podejście wybrane przez Autorkę mieści się dobrze w nurcie teorii krytycznej, tak jak opisał ją Max Horkheimer w tekście Teoria tradycyjna a teoria krytyczna z 1937 roku. Nie chodzi więc w niej o wolny od wartościowania i zdystansowany opis świata, ale o konstrukcję wiedzy zaangażowanej, czyli takiej, która odnosi się do ważnych ze społecznego punktu widzenia problemów i ma przyczynić się do ich rozwiązania […].
|
3. Nauczanie i uczenie sie języków obcych młodzieży z dysleksją Jaworska Mariola Celem niniejszej monografii jest oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej. Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są poprzez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) oraz dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym… |
4. Świadome ciało. Cielesność w psychoterapii, terapii traumy i rozwoju osobistym Kochan-Wójcik Marta, Lewandowska Bianka, Salomon-Krakowska Katarzyna Połączyła nas fascynacja ciałem człowieka. Nie tyle jednak jego fizycznym pięknem, ile głębiej ukrytym, cielesnym wymiarem istnienia i doświadczania, z którym warto wejść w bardziej akceptującą i uważną relację. Zdolność do akceptacji siebie cielesnego uwidacznia się w gracji, z jaką człowiek się porusza, w poczuciu spójności, przyjemności zadomowienia we własnym ciele, niezależnie od jego wyglądu, rozmiarów czy wieku… |
5. Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje Lech Witkowski Książka niniejsza jest syntezą ponad 40-letniego dorobku autora, dopełniając tomy monograficzne o zebrane prace z ostatnich lat, dotąd rozproszone i dostępne w niewielkim nakładzie. Powinna znaleźć się w podręcznej bibliotece ambitnych studentów, doktorantów, pracowników naukowych i praktyków społecznych w/w dyscyplin i innych, inspirując inicjacje, ilustrując pasje i stymulując wirtuozerię analityczną i odwagę krytyczną. Zapraszamy do lektury i do dyskusji z Autorem. |
6. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi … Boryszewska Jolanta Krystyna, Adamiak Barbara, Malenko Natalia Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania. Na ile określenie rewalidacja oddaje sens naszych relacji? Czy dosłowne tłumaczenie tego słowa (franc. revalidation z łac. re- = znów, + validus = mocny) odzwierciedla charakter podejścia do osób chorych? Czy rzeczywiście celem naszych działań jest przeprowadzenie takich osób na naszą, lepszą stronę funkcjonowania i postrzegania świata? …
|
7. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości Urbanek Arkadiusz W ręce Czytelnika oddaję książkę, która jest owocem pięcioletnich badań terenowych prowadzonych pod auspicjami Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest to pierwszy krok do budowania systemowych rozwiązań w praktyce penitencjarnej, prezentujący określone podejście do kultury organizacyjnej systemu. Proponowane kierunki i metody inicjowania zmian dotyczą kształcenia kadr w zakresie kompetencji kulturowych oraz wdrażania idei wielokulturowości i międzykulturowości do systemu wykonywania tymczasowego aresztowania czy kary pozbawienia wolności… |
8. Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży Jacek Pyżalski Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach…
|
9. Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek sz, ż, cz, dż Krzysztoszek Grażyna, Piszczek Małgorzata
|
10. Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty. Konteksty teoretyczne i praktyka Skałbania Barbara, Jeżewska-Krasnodębska Ewa Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji…
|
Oficyna Wydawnicza “Impuls” potwierdziła swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując wiele nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Nasze książki zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze. W minionym roku wprowadziliśmy również na rynek ponad sto czterdzieści książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej). Nasza oferta w tej wersji to już ponad 800 tytułów. W tym roku zapowiadamy ich jeszcze więcej… tytuły prezentujemy w naszym repozytorium treści Impulsu! Cytowane i administrowane przez Impuls w Google Books i Scholar!…
Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są wyjątkowe serie naukowe. Pierwszą – Pedagogika Nauce i Praktyce składającą się już z 16 podręczników – tworzą trzy podręczniki autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik i innych. Druga seria – Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki – składa się z sześciu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej.
|